Thursday, December 16, 2010

pindah..

sebelum ni zino pernah cerita yg dept kami dapat notis kena pindah... memula dengar cerita je kena kosongkan bangunan yg kami sewa tu tanpa pengesahan.. tapi bila akhirnya notis pemakluman di terima utk mengosongkan premis daam tempun 6 bulan....baru lah kami bertindak...???

ada beberapa pilihan... dalam masa yg sama kerja kerja ubahsuai sedang di jalankan utk beberapa dept berpindah ke tempat baru, bangunan sendiri yg aru di beli.... mula lah kami berangan kalau lah kami yg dapat berpindah ke sana alangkah best nya... tapi ubahsuai tu di buat lama dahulu utk memindahkan beberapa jabatan lain yg juga menyewa di luar masuk ke bangunan yg telah di beli.. ubahsuai di jangka siap sebulan dua lagi...

atau kami berpindah je ke office yg di kosongkan oleh mereka nanti.. tapi terasa macam sempit je dan perlukan ubahsuai kalau kami di arah masuk kesana.. selain dua tempat ni kami juga survey beberapa bangunan berhampiran utk meninju kalau kalau ada yg sesuai... syarat pemilihan, acces yg mudah.. jarak walking distance ke HQ.. parking banyak.. mudah utk orang ramai berurusan.. dan satu lagi yg penting makan mudah hehe..

semua premis yg kami lawat langsung tidak menyelerakan.. banyak sangat kontra nya... akhirnya pilihan hanya tinggal dua.... sama ada berpindah ke premis yg di kosongkan oleh dept yg akan masuk ke bangunan sendiri atau kami je yg masuk ke bangunan tu dept tadi stay di tempat sama... (walaupun renovation di buat utk dept tersebut..) lagi pun kami kesuntukan masa.. notis di beri hanya 6 bulan.... so kami cadangkan dengan pihak menagement supaya kami je masuk ke sana dan dept yg lagi satu kekal di tempat dia menyewa sekarang...jimat belanja...

tup tup.. keluar keputusan tadi.. management bersetuju dengan cadangan kami je masuk kesana.. lega....ubahsuai di jangka selesai Feb.. sempat le kami merancang perpindahan tu.. nak guna mover dekat sangat nak angkut sendiri jauh juga.. arahan perpindah dengan kos paling minima.... tqapi rasa macam bersalah pulak dengan kawan di dept tu.. rasa macam kami ni perampok je....keputusan.. big bos yg buat.....

so sape nak tolong kami packing dan angkut kotak2 tu ke seberang jalan hehe????

8 comments:

  1. sebelum jun kena berpindah randah hehe

    ReplyDelete
  2. oklah kalau ado raso macam perampok..dah sendiri bori cadangan..he he..

    ReplyDelete
  3. uncle zino...org setuju ngan pendapt k.zareda..penah nak pindah randah..nak kemas lg..hehhe..org pun kene pindah next year..opis baru..pindah lagi...

    ReplyDelete
  4. berpindah, walaupun dari tingkat bawah ke tingkat atas, amat memenatkan....barang pun akan ada yg rosak dan hilang..huhu..
    pengalaman duk di dept lama, 2 kali pindah..

    ReplyDelete
  5. pindah... benda yang memenatkan! nak pack, kemudian unpack pulaks

    ReplyDelete
  6. aiseh..sendiri angkutlah..hahaha..

    ReplyDelete