Jabatan kami dapat notis berpindah sejak Dis lagi.. tuan tanah kedawong beri kami tempuh 6 bulan utk get out !!!.. kabar nya dia nak renovate keseluruhan pejabat 34 tingkat ni dan membina sebiji lagi bangunan pejabat bersebelahan setinggi 34 tkt juga la kot.. nak tiru twin tower la tu... tokei kaya raya lah katakan...itu zino agak2 je lah... selepas dapat notis tu pencarian pun bermula...
Bos kata cari lah mana2 bangunan utk di sewa tapi perlu penuhi syarat2 berikut... dekat dengan HQ kata nya walking distance.. supaya dia boleh mengadap big bos dengan pantas bila bila masa di panggil, mesti ada pengangkutan awam, utk kemudahan staff dan orang ramai.. mesti ada kemudahan parking, mudah nak cari tempat makan....yg ni zino setuju sangat hehe.. dan pendek kata serba serbi nya mudah la....
cari punya cari ..akhirnya dapat lah tempat yg boleh memenuhi kesemua syarat di atas... makna nya kena pindah dekat2 je dari opis sekarang.. dulu zino dah cerita macam mana zino dapat kan tempat ni.. so tak payah cerita la.. cerita selalau nanti ada pihak yg kecil hati.. hehe nak terus cerita persiapan utk pindah... arahan pengurusan.. pindah lah macam mana cara pun tak dengan kos yg paling minima... pengurusan pun letak syarat... tak boleh ada ubah suai lagi terima je se adanya, tak boleh guna mover gotong royong je sesama staff, tak boleh itu tak boleh ini... maka kami pun sekali lagi cari jalan penjimatan kos... tenaga staff akan di kerah sepenuhnya.., lori pun minta bantuan jabatan yg memang banyak lori hehe, arahan dah di keluarkan supaya staff lakukan operasi sisih terlebih dahulu, jangan di angkut sampah sarap hehe.. kotak akan di bekalkan.. mana2 kotak 2nd hand tu sila gunakan...
bila ada semangat gotong royong rasanya segala yg berat akan menjadi ringan.. yang susah menjadi senang.. yang rumit menjadi mudah ..... ayuh kawan2 semua mulakan tugas masing masing... jangan tunggu last minit, jangan tunggu semua tersedia di depan mata, jangan bercerita benda yang remeh temeh, jangan mencari alasan , jangan menyusahkan orang lain, jangan jangan jangan.... kita kan satu keluarga... berlebih kurang la.. bertimbang rasa bekerja sama... bak kata pepatah.. bulat air kerana pembetung bulat kata kerana muafakat..
gambar2 dari google...
Zino.. menatap gambar2 tu buat anie tersenyum...hahaha... kelakar...
ReplyDeleteBerpindah randah adalah sesuatu yang memenatkan... tapi bak kata zino... kalau semuanya bergotong royong kerja yang berat menjadi mudah
loteh boto tu kan..pindah rumah..along la tu..lopeh tu..pindah pulak opis..
ReplyDeleteKaya bebenar tuan tanah kedawong tu ya...
ReplyDeletepindah ni memang betu2 meletihkan
ReplyDeleteuish..dgr pun cam letih dah..hehe..selamat berpindah opis ye uncle!
ReplyDeleteSalam Zino,
ReplyDeleteSemoga dipermuidah semuia urusan pindah-memindah. Dan pejabat baru lebih selesa dari pejabat lama. InsyaAllah.
dulu suka sekarang tidak. Letih. Sudah 15 kali pindah pejabat.
ReplyDeletePindah memindahni somput den... Takpo..ado kojosamo.
ReplyDeleteAnie
ReplyDeleteharap semua akan beri kerjasama..
erna
ReplyDeleteserentak pulak nak pindah.. at least along dah dapat apa yg dia nak..
aida
ReplyDeletetuan tanah tu memang kaya terkenal dah..
kamato
ReplyDeletebetul tu..
ez
ReplyDeletetq.. kalau nak tolong datang la hehe
zabs
ReplyDeletepejabat baru lebih luas lebih mewah.. takut nanti cari staff tak jumpa banyak tempat boleh nyorok hehe
POk li..
ReplyDeletebanyak tu.. hehe
mamawana
ReplyDeleteminta2 macam tu la.. dah kono start bekomeh dah ni.. hehe
assalamualaikum...
ReplyDeletekjer berat jika semua ringan tulang pasti kan mudah kan..yg penting, jangan ada yg tahu mengarah sahaja..cukupla sorang pengarah huhuhuuhhh
berat sama dipikul, ringan sama dijinjing... ;)
ReplyDeleteShahrom
ReplyDeleteTepat sekali
Ada
ReplyDeleteHarap2 semua staff mengamalkannya
selamat berpindah lagi..
ReplyDeletezar
ReplyDeletedan lagi dan lagi hehe