Saturday, October 12, 2013

rakan sekolah...

Assalamualaikum...

Dua hari lepas seorang pekerja am di tempat zino datang berbual lama di bilik zino... keselambaan nya masuk dan berbual menimbulkan kecurigaan kepada staff lain..diluar.. macam mana dia boleh selamba masuk berbual dengan bos.. tanpa bertanya dan meminta izin dulu dengan PA di luar. sedangkan staff yg lain takut takut bila datang berjumpa .. apa lagi kalau di panggil datang.. PA zino pun rasa macam bersalah kerana pekerja am tu langsung tak minta izin dan bertanya dulu boleh tak dia jumpa zino.. cuma kali pertama dulu zino panggil dia rasa malu malu nak masuk.. 

Bila PA tu masuk zino pun tanya dia.. tau tak siapa ni?? dia heran kenapa zino tanya macam tu.. memang la dia kenal dia seorang tukang cat di seksyen penyelenggaraan di tempat kami ni... kalau nak tau dia adalah classmate saya masa sekolah di kampong dulu.. bila saya pindah sini baru saya tau dia bekerja di sini.. oooo patut la dia terus masuk je kawan bos rupa nya.. baru saya tau... 

sebenarnya saya tak banyak protokol kepada sesiapa yg nak berjumpa.. kalau saya ada di bilik dan saya free sesiapa pun boleh jumpa.. PA akan screen dulu sebelum membenarkan sesiapa masuk.. cuma kadang tu ada masa nya saya tak mau jumpa terutama kontraktor dan supplier yg tak paham bahasa... selain dari tu zino ok.. 


7 comments:

nyanyisunyi said...

Alhamdulillah macam tu lah..
tak semestinya jadi bos kena pilih2 org nak bertemu..
tapi mestilah PA dan yg lain tertanya2 sebab org tu masuk tanpa izin PA dulu kan..

zino said...

nyanyisunyi

saya tak ikut protokol sangat sesiapa pun di alu alukan datang berjumpa

MystoryPic said...

Oooo... boleh ke, segan + takut sebab dah jadi BIG BOS... la ni

Dee said...

wah..ada PA..morning boss..

boss dee senang..kalau dia tutup pintu maknanya tak mau diganggu termasuk PA dia ni..kalau buka pintu..orang masuk je..tp ketuk pintu dululah kan..sbb PA dia dok jauh sket dari dia..hahaha..

Kengkawan said...

i m kaming!!
hehe

m.u.l.a.n said...

jom pi opis abah ramai2...

MOKCIK AZWA said...

Hehehe..sama la kita Zino.. tak kesah sangat pasal protokol2 nie, tapi kalau jurujual memang kena tapis..atau plaintif yang suka mendesak2.. hoh yang tu memang kena screen dengan PA dulu hehehe