Sunday, November 30, 2014

Gone

Mistri..

Pagi tadi sampai kedai perasan duit tak ada.  Petang ni baru perasan laptop dengan ipad pulak tak ada...

Macam mana boleh hilang.. dan siapa yg mengambil nya.. betul ke dah hilang ni..dah puas mencari tapi memang dah tak ada.. alang kata masa dia balik mlm tadi .. lpad atas krusi laptop atas meja..

Orang pecah masuk ke ? Terus check di bilik kakak bilik alang. Grill berkunci.. tengok bilik belakang pintu masih berselak.. pintu depan.?. Kemungkinan masuk pun masa saya kluar solat di surau.. saya tak kunci pintu ke.. atau tak tutup pintu langsung ..

Hilang segala memori ..gambar2 yg terkumpul sejak sekian lama.. memori melancong keluar negara dan dalam negara.. gambar2 keluarga.. gambar kahwin anak anak .. keleksi gambar cucu sejak lahir hingga besar ..

Segalanya dah hilang.. last backup yg saya buat beberapa tahun lepas.. laptop hadiah hari lahir dari mem. Ipad juga hadiah..

Jika yg terambil laptop dan ipad saya tu terbaca blog ni.. pulangkan la. Mengambil hak orang lain ada lah satu kesalahan ..

10 comments:

Acik Erna said...

Kok nak pulangkan dio tak ambik kan..dah bukan rezeki kalau masih tak jumpo laie tu

Zareda Norman said...

Wah ini misteri ni.. adakah ada kaitan dgn renovation yg sedang berjalan tu

Angah said...

masyaallah...sape pulak yang terambil tu ye...moga lembut hati si dia untuk memulangkanya...

zino said...

Acik erna
Rezeki setakat tu je

zino said...

Zareda
Tak ada kaitan kecuaian sendiri

zino said...

Angah
Amin

Chekgu BaniHassim said...

adeh.....
kehilangan yang besar tu. pergi bersama memori....
sabar. dan lebh berhati-hati lepas ni....

m.u.l.a.n said...

moga diketemu kembali...

zino said...

cikgu
terima kasih..

zino said...

mulan

barang yg lepas tak perlu di kenang dah jadi hak orang lain.