Sunday, May 10, 2015

Selamat hari ibu...

Alhamdulilah....

Hajat nak jumpa ayah bonda hari ni tercapai juga. Memula nak pinjam kereta alang.. tapi alang ada urusan di luar.. kena la juga balik bawa Unta.. masaalah unta ni belum selesai lagi.. suspen je nak memandu jauh..

Oleh kerana mem tak boleh ikut sama ( alasan ada dalam posting yg lalu..) maka terpaksa la balik sorang. Nak ajak adik dia juga sibuk dengan latihan kawat.. esok ada pertandingan kawat peringkat zon.

Sampai di Chembong saya singgah di satu supermarket ni utk tambah stok keperluan mak di dapur. Beras gula minyak masak susu ikan billis bawang cili garam dan sebagainya. Bila semua dah ready masuk kereta... start injin tak mau idup.. ahh sudah.. dah agak dah bila jalan jauh sikit injin sukar di hidupkan kena tunggu sampai injin sejuk.. kluar semula kunci kereta.. dan terus ke restoren berhampiran minum2 sementara injin sejuk..

Hampir setengah jam juga di restoren tu siap oder mee goreng sekali sebelum pergi semula ke kereta utk cuba hidupkan semula.. masa berjalan tu tak putus2 berdoa memohon bantuan Allah  supaya injin hidup dan saya boleh cepat sampai ke kg.. sekali start terus hidup..alhamdulilah.. tak putus2 mengucap syukur..

Akhirnya sampai juga kampong. Memang saya tak talipon mak pun nak balik.. kalau bagi tau awal tentu mak akan masak utk anak cucu dia balik. Saya pun balik sorang je.. apa2 yg ada je lah nanti tak mau menyusahkan mereka. Masa saya sampai mak baru selesai solat asar.. dan ayah masih di bilik solat.. terus bersalaman dengan mak dan cium tangan dan pipi mak sambil bertanya kabar.

Saya terus ke bilik air utk berwuduk dan solat... selesai solat ayah dah sedia menunggu di serambi. Terus dapatkan ayah bersalaman sambil cium tangan dan pipi ayah.. syukur alhamdulilah masih di beri kesempatan utk bersama ayah bonda kesekian kalinya..

Dengan ayah tak banyak yg di borakkan.. sekejap tu mak memanggil dari dapur jemput kami minum petang.. saya terus mengangkat barangan keperluan yg di beli tadi bawa ke dapur..  di dapur telah terhidang goreng pisang panas dan air nescafe.. bila mak yg sediakan semuanya menjadi lebih sedap. Sambil makan sambil berbual dengan mak dan ayah..

Semoga Allah sentiasa memelihara ayahbonda kami.. memberi kesihatan yg baik kepada mereka berdua.. menambah rezeki mereka dan menerima segala amal ibadat mereka berdua.. serta mempermudahkan segala urusan mereka.. amin..

10 comments:

maklang said...

Best kg dekat. Kita ni jauh bona

zino said...

Alhamdulilah maklang.. boleh balik bebila terasa nak jumpa ayahbonda..

Arena said...

Best boleh balik kg jenguk parents bila2 senang. Mak ayah pon ure happy tu.

Zareda Norman said...

luangkan masa selagi berpeluang.. rindu pulak kat mak abah zar

nurazzah8 said...

Alhamdulillah masih ada ibu boleh bermanja dan menumpang kasih ... Saya juga masih ada ibu di kampung yang sudah berumur 70an... rincu di hati ..InsyaaALlah akan cuba balik sekerap mungkin menjenguk ibu bapa dikampung

zino said...

arena
terima kasih

zino said...

Zareda
betul tu.. mereka lah segala2nya

zino said...

Nurazzah..
bila ada kesempatan balik la

Angah said...

best dpt jumpa mak ayah dihari-hari istimewa ni...semoga mak abah zino sihat sihat selau...

KATIMAN SURABAYA said...

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya katiman dari surabaya kerja tki di malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu..saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel cuma MBAH WITJAKSONO yg berhasil memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH WITJAKSONO di: 0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya
KLIK-> BOCORAN TOTO MALAYSIA 2D 3D 4D 6D