Saturday, March 28, 2020

Covid 19 RMO hari ke 10

LOCKDOWN 
hari ke 11 28.03.2020

Assalamualaikum..

Pakej rangsangan ekonomi prehatin rakyat yg di tunggu2 telah pun di umumkan semalam . Kata PM tidak ada golongan yg tercicir , yang bekerja yg masih belajar , yang bujang dan yang dah berumah tangga semua mendapat bahagian masing masing.. dengan syarat tertentu.. Rata rata memuji dan merasa lega dengan pengumuman kerajaan .

Tapi walau apa pun yg di lakukan , mesti akan ada suara suara sumbang membantah atau membuat ulasan dan komen ( yg pada pandangan mereka bijak) . 

Matlamat kerajaan hanya satu untk merancakkan ekonomi yg sedang suram akibat isu Covid19 dan membantu meringankan beban rakyat yg terjejas teruk akibat perlaksanaan perintah kawalan terhad ini. Di tambah lagi bila perintah di lanjutkan.

Kerajaan tiada pilihan dan kita juga tiada pilihan. Matlamat perintah kawalan pergerakan ini mesti berjaya... kegagalan bukan pilihan. Kita perlu bersedia dengan apa keadaan sekali pun.. Rantaian penularan mesti di putus kan.. MESTI. 

Setiap hari kita di sajikan dengan lapuran bilangan jangkitan yg meningkat. Setiap hari juga kita di sajikan jumlah kematian yg meningkat.. HANYA KITA BOLEH MENGHENTIKAN NYA dengan izin Allah.. Kerajaan dah mendengar kehendak kita .. kita juga perlu mendengar kehendak kerajaan.. benda yg paling mudah.!!!

DUDUK DI RUMAH
DUDUK DI RUMAH
DUDUK DI RUMAH

3 comments:

Mulan said...

Stay safe abah & mak & family

zino said...

insyaallah..

Styckywycket said...

Loved reading this thank youu