Sunday, August 23, 2020

Kayuh taman je

Sejak semalam lagi dah set nak pi berkayuh di Putrajaya .. dah sebulan tak berkayuh.. dah naik lemau rasa badan ni.. ajak mak hajjah teman.. ( tapi dia tak kayuh pun ) 

Dah siap masukan basikal dalam UNSER teringat kad TOUCH & GO dalam kereta lagi satu.. masuk nak ambil kunci tengok kunci tak ada di tempat... ehh mana pulak pergi nya... mengelilau juga mencari.. mak hajjah kata mungkin dalam poket seluar... tapi tak ada juga..  abah pasti sebelum naik tidur semalam abah lock kereta dan letak di tempat kunci.. tinjau2 juga bawah tempat kasut kot2 terjatuh bawah tu..

Last last terfikir nak tengok kat tempat adik ( tempat yg mustahil kunci ada kat situ) .. belum sempat bertanya adik ( yg dah sambung tidu) elok je kunci kereta abah kat atas beg sandang dia tu... macam mana kunci ada kat atas tu masih muskil.. nanti lah tanya..

So abah pun bergerak lah ke Putrajaya ikut MEX .. sebelum susur ke Serdang tu abah perasan TEMPERATURE kereta UNSER terlampau tinggi ( di zone MERAH!!) Allahhukbar!! terkejut abah...bila abah slow down temp. turun ke normal... abah pun terus masuk susur ke serdang buat U TURN dan balik semula ke BTR.  

Mak hajjah suggest pindahkan kereta ke kereta lagi satu.. Tapi abah decide kayuh kat sini je lah.. pukul berapa nak start kayuh nak ke Putrajaya semula...

Yang penting abah dapat berkayuh. dapat beriadah.. yg penting pagi ni abah dapat minum kopi Vietnam... teringat kopi Vietnam di Vietnam beberapa tahun dulu.. 

      Stesyen MRT Taman Midah
      Sekolah Menengah AGAMA 
       Stesyen LRT Ceras..
        Surau baru... area Sri Sabah 
     Kopi Vietnam depan Sekolah          Sain Selangor
    alhamdulilah... 




3 comments:

Unknown said...

saya malas betul berkayuh kat luar nni. sakit badan..hahah.. pernah try rasa serik la.. seronok guna mesin dalam rumah lagi. Mungkin sebab kalau berkayuh ada jalan yang berbukit, rata.. tu yang kadang bagi tekanan lebih kat badan

Beza dengan berkayuh dalam rumah, memang kita kayuh je tak de beban. so lebih rilek. Tabik la saya kat orang yang rajin berkayuh kat luar nih.

zino said...

kayuh sekaki sakit2 tu biasa nanti dah kayuh galak kali hilang segala sengal tu... yg ada nanti keseronokan yg tak ternilai..

zino said...

sekali...