Wednesday, July 24, 2013

Kad raya

Assalamualaikum dan selamat berpuasa kepada semua...

Diam tak diam dah masuk hari ke 15 kita berpuasa.. Agaknya bagaimana qualiti puasa kita kali ni.. Sama atau lebih baik dari tahun tahun sebelum nya? Biasa nya bila dah masuk hari ke 15 ni mula lah akan kedengaran lagu raya di main kan di corong corong radio dan di pasarraya dan gedung perniagaan. Konon nak menaikkan semangat dan suasana berhari raya.. 

Dan satu perkara yg di kaitkan dengan raya ni ialah kad raya .. Tapi itu dulu la kemeriahan menerima dan menghantar kad raya dah tak berlaku lagi sekarang.. Kalau dulu sentiasa tertunggu tunggu  siapa yg bakal menerima kad raya terawal dan dari siapa.. Kad raya juga banyak di jual di merata tempat dengan pelbagai rekabentuk dan anika design... Dan berbagai saiz.. Siap dengan kata kata yg sangat puitis dan indah2... Semua tu dah tinggal kenangan..

Satu masa dulu zino juga ada sejarah pasal kad raya ni tapi perkara tu dah lama berlalu.. Dan orang pun dah jarang menghantar kad utk ucapan hari raya.. Lebih mudah menggunakan sms whatapps facebook twitter dan sebagai nya.. Kalau nak juga ada kad.. Kita akan hanya menerima kad maya.. Bukan kad dari maya karim hehehe. 

Walaubagaimanapun tradisi menghantar kad masih belum pupus.. Tahun lepas misalnya zino masih menerima banyak kad dari kawan sepejabat.. Dari bos bos dan pihak pihak yg ada berkepentingan.. Itu biasa la bila tak ada hal besok tak ada lagi la kad nya.. Hehe tahun ni entah le ada ke lagi yg nak bagi zino kad.? Tahun lepas rasanya ada lebih 30 keping kad. Banyak tu kan dalam keadaan gawat kad raya ni.. Tahun ni ? Sama sama kita tunggu

Anda pulak bagaimana.? Kalau nak bagi zino kad raya sila kan di alu alukan hehe
.


9 comments:

azieazah said...

Sms kat saya alamat rumah. Saya masih ada kad raya berbaki 2,3 keping lagi. Tak tau dah nak pos kat sapa.. hehehe

Acik Erna said...

Kau nemang rajin..he he.teringat maso se dok kuala selangor dan sungai burung.ku totap anta kad rayo walau pun alamat manjang
Salah he he.nasib baik orang kona se..sampai yo kad tu walaupun kadang dah lopeh2 rayo

Angah said...

huhuhu..kedai yang jual kad raya pun dah tak nampak dah....

JunAina said...

Abah Zino...Aina ni dah lupa bila last dapat kad raya.

zino said...

Azieazah

Ok ok

zino said...

Azieazah

Ok ok

zino said...

Erna
Yg ponting sampai hehe

zino said...

Angah
Itu la susah nak cari

zino said...

JunAina

Lama sangat la tu