Saturday, November 16, 2013

UPSR

assalamualaikum...

Telah banyak di perkatakan tentang keputusan UPSR... pengharapan mak bapa pencapaian anak anak dan keluh kesah tentang UPSR.. ada kisah suka ada kisah duka.. semua nya gara gara ibu bapa mengharapkan keputusan cemerlang anak anak mereka.. siapa yg tak mau melihat anak anak mereka berjaya... zino tak pernah tulis apa apa tentang UPSR ni kecuali mengumumkan keputusan yang anak zino dapat.. itu pun sekadar penyataan umum tanpa memberikan butiran nya.. 

Zino memang tidak memberi tekanan kepada adik utk mencapai yg cemerlang semasa UPSR bukan zino tak mahu dia berjaya tapi zino tau keupayaan adik selama 6 tahun belajar di sekolah rendah..biar la dia belajar dengan kemampuan nya.. pencapaian yg dia dapat walaupun bukan 5A tetap zino banggakan.. itu merupakan pencapaian terbaik  buat adik..

Mengimbau sejarah abang2 dan kakak dia dulu.. cuma kakak yg berjaya mencatit 5A .. zaman along dulu cuma 2A2B angah 3A1B kakak je yg score straight A's..  alang juga tak dapat 5A... tapi alhamdulilah pencapaian mereka meningkat semasa sekolah menengahdan semua nya berjaya ke menara gading.... 

UPSR merupakan langkah pertama utk mereka melangkah lebih jauh tapi bukan segala gala nya.. bukan juga bahan mengukur utk kejayaan di masa depan..perjalanan mereka masih jauh.. utk ke menara gading.. utk mencapai kejayaan di dunia dan akhirat... walaupun apa keputusan mereka terus lah memberi galakan memberi sokongan dan dorongan dan percaya dengan keupayaan dan kemampuan anak kita utk berjaya.. 

kami juga mengharap dan terus berdoa adik juga satu hari nanti sampai ke menara gading.. menempa kejayaan seperti abang2 dan kakak mereka.... 

insyallah....


4 comments:

Acik Erna said...

In syaa allah..adik akan bojayo.memang boto upsr baru permulaan.
Se dulu pun rak kisah maso upsr..maso angah pun 3A 2B..aimi yo dapek 5A.
Yang ponting anak2 nak berusaha dan bolajar maso sekolah menongah.

zino said...

erna

insyallah mudah2an.

nyanyisunyi said...

Waalaikumusalam Abah zino

Sejujurnya sy pun tidaklah terlalu kesah sgt pasal UPSR..mcm abah cakap..upsr bukanlah segalanya..dan jika pun anak2 tidak dapat jejak menara gading pun bukan bermakna masa depan mereka akan berakhir..yg penting ibubapa tahu arah tujuan anak2..
Satu lagi sy rasa naik muak tenguk ibubapa yg terlebih2 mewar2kan kejayaan anak2 dlm upsr..sedang2 sudahlah kan..:)alamak..jgn marah hehehe

Irfa said...

ramai kawan saya yg semua A zaman saya ambik upsr dulu..tapi x berjaya pun sekarang.jd bukanlah upsr cemerlang penentu kejyaan

tahniah utk adik