Wednesday, January 22, 2014

Kena lagi !!!!

Assalamualaikum

Kisah nya bermula pada petang rabu.. Di pejabat rasa seram sejuk je.. Malam tu badan panas sehingga tidu pun tak selesa.. Kena lah letak tuala basah utm mengurangkan panas badan.. Panadol dah dua kali telan..  Esok nya zino pergi juga ke opis dan akan terus ke klinik.. Oleh kerana dah set meeting dengan kontraktor. Dalam keadaan kurang selesa tu terpaska jug mempengerusikan mesyuarat.. Sebaik habis mesyuarat terus bergegas ke klinik sebelum tutup waktu rehat tengah hari..dapat MC zino terus balik ke rumah..

Esok nya demam semakin kuat bila makan ubat dia baik.. Habis je tempuh ubat demam balik.. Eshh tak boleh jadi ni. Kalau zino pakai baju yg basah pun sekejap baju boleh kering.. Keadaan ni pernah berlaku beberapa tahun dulu.. Akhir nya pada hari ahad terpaksa ke Pusrawi utk membuat pemeriksaan darah. Keputusan ujian sah denggi.. Kena lagi ? Flashback masa pertama kali di serang denggi dulu kembali terbayang.. Masa tu alang dengan kakak masih kecil kakak di tadika dan alang tahun 1..

Bacaan blood platlet 58.. Di tempatkan di wad al aman dalam satu bilik 4 katil.. Ke empat empat pun kes yg sama.. Macam macam cadangan kawan kawan utk minum dan makan makanan yg boleh membantu mempercepatkan sembuh.. Sehingga berbotol2 air yg ada .. Selain dari drip yg telah di pasang di wad kecemasan lagi. Hari kedua bacaan turun ke 52 dan esoknya turun ke 48 .. Bila berlaku penurunan ni zino teringat kes yg dulu turun sehingga 25.. Ya Allah .. Sembuhkan lah penyakit yg sedang di hidapi ini Ya Allah. 

Pagi tadi Doktor datang dengan perkabaran gembira bacaan naik ke 70.. Syukur ya Allah.. Doktor kata esok dah boleh balik.. Nak balik hari ni pun boleh tapi biar la di awasi sehari lagi.. Boleh la meneruskan agenda hujung minggu... Amin


23 comments:

Angah said...

ala siannya zino...harap cepat sembuh ye...minum air banyak-banyak...

NEKCIK said...

insyaallah semuga cepat sembuh seperti sediakala ye Abah Zino...minum air bebanyak ye..

NEKCIK said...

insyaallah semuga cepat sembuh seperti sediakala ye Abah Zino...minum air bebanyak ye..

Irfa said...

alamak..dah kena pun akan kena lagi ke? takutnya. sy rasa phobia ngan nyamuk smpai sekarang,huhu

cpt baik ye

MOKCIK AZWA said...

Alhamdulillah bacaan platelet naik..get well soonest!

gadisBunga™ said...

abah...dah makan sup ketam kan?

saya penah kena denggi. seksanya yang penah rasa je tau kan. get well soon abah. rest banyak2 tau. :)

Ct NoArizah Aris said...

Salam en zino...dh sembuh ke... Ank sy pun dh 3 ari deman panas Sejuk panas sejuk.. Dh g klinik dh mkn ubat igt esok nk g klinik kesihatan terus je ambik darah.. Takut jugak kes mcm ni.

zino said...

Angah
Terima kasih banyak..

zino said...

Nekcik

Terma kasih banyak

zino said...

Irfa

Itu lah ingatkan dah kebal

zino said...

Azwa

Alhamdulilah syukur

zino said...

Gadis bunga

Hari2 sup ketam hehe

zino said...

Andak

Kalau demam tak baik2 elok juga buat pemeriksaan darah jangan di biarkan

Kakcik said...

Semoga segera sembuh sepenuhnya. InsyaAllah.

zino said...

kakcik

mudah2an amin...

Yati said...

Semoga Encik Zino cepat-cepat sembuh.

Nieda ramly said...

semoga cepat sembuh

nyanyisunyi said...

sy pun penah kena dua kali Abah Zino..kali kedua lebih teruk hingga bacaa 30 lebih je..bila mak dtg bagi minum sebotol air zam2 bacaan terus naik..doktor pun heran sebab dah ok dn terus boleh balik esuknya..sygnya gambar2 semua hilang..kalau tk ada kenangan muka sembab tangan jadi gemok heheh
Alhamdulillah dah sihat boleh balik dh

izan mama mia said...

mg dah sembuh
p/s suka tgk header blog..keluarga bahagia

zino said...

Yati

Terima kasih

zino said...

Nieda ramly

Terima kasih amin

zino said...

Nyanyisunyi
Saya pulak terbalik yg pertama dulu lagi teruk.. Tu yg teringat2 bila kena lagi ni..

zino said...

Izan mama mia
Terima kasih