Sunday, September 21, 2014

Padang Bukit Tinggi Paya Kumbuh.. episod EMPAT

Assalamualaikum....

Anda masih di bukit Tinggi..? hehe jom kita teruskan pengembaraan.. hari ini kami di bawa ke Kota Gadang Silver works, Sg Landir Panoramic dan Panoramic Lake Meninjau dari keluk 37 .. 

Kota Gadang adalah sebuah nagari (setingkat desa) di kacamatan IV koto, Kabupatin Agam, Sumatra Barat. Nagari ini terkenal dengan kerajinan perak dan melahirkan ramai tokoh di Indonesia.. di sini lah zino nampak satu papan tanda unik.. pandai sikek.. 

singgah shopping dulu 

ingat sikat rambut hehe

sawah luas terbentang

belakang tu gunung merapi

rasa macam sawah kat kampong

gunung merapi

kena lah letak landmark
merakam kehadiran

cak !!




tertarik dengan masjid ni

shoot dari jauh..

tak banyak gambar yg di rakam di sini.. kami di bawa melawat ke satu kedai menjual peralatan Silver dan sebuah kedai tenunan kain.. harga barangan di sini agak mahal.. maka kami datang utk melawat saja lah.. ada juga yg membeli cincin .. silver.. sempat bergambar berlatarbelakangkan gunung merapi yg masih aktif..

Dalam perjalanan ke Danau meninjau kami singgah di Sungai Landir Panoramic.. satu lagi penandangan lembah yg sangat menarik.. dan mempesonakan.. sayup sayup kelihatan satu perkampongan di satu lembah di tengah hutan.. malah kemana saja kami pergi akan kelihatan rumah rumah dan masyarakat yg tinggal di kawasan itu.. kepada yg suka kepada alam sekitar pasti menyukai nya.. jom lihat..

posing dulu

gunung ganang



sayup2 ada perkamponga di bawah sana

close up sikit..

satu perkampongan 

kg Sungai Landir ke

it's me hehe




perjalanan ke danau meninjau di teruskan.. dengan jalan yg berliku liku.. macam ular kena palu.. laluan ini di kenali dengan keluk 44 .. bermaana 44 selekoh tajam yg perlu di tempuh apabila melalui kawasan ini.. tetapi kami berhenti di keluk 37 utk melihat pemandangan yg indah di Danau meninjau.. indah sungguh ciptaan Allah.. jom kita tengok..
























pemandangan yg sangat menarik..

sungguh mempesonakan.....kita berehat dulu... jumpa di episod ke LIMA di mana kita akan kembali ke Bukit Tinggi dan shopping di jam Gadang.. 

3 comments:

al-lavendari said...

den takanang jo kampuang ..

zino said...

al Lavendari

kampong den nan jauh di mato

Kengkawan said...

Cantik gambo awan tu