Thursday, June 11, 2015

Jom Balik.... episod akhir

Assalamualaikum....

Pelancongan berakhir di sini..walaupun rasa tak puas.. walaupun rasa macam nak stay lebih lama.. tetapi segala gala nya perlu berakhir.. bagi tu juga percutian kami di BALI.. panjang umur murah rezeki dan jika ada rezeki boleh la datang lagi... 

Masa perjalanan ke ke airport sempat berbual dengan pemandu taxi yg membawa kami.. kata nya dia datang dari TIMUR.. telah 12 tahun menjadi pemandu di BALI.. kata nya BALI tempat yg paling aman dan selamat utk memandu.. pemandu di BALI katanya sangat bertimbang rasa dan bersabar.. perkara ini memang zino lihat sendiri.. mereka jarang hon dan mudah memberi laluan jika ada kereta keluar dari simpang.. saling hormat menghormati di kalanagn mereka. kata pemandu tu lagi itu sebab nya dia bertahan selama 12 tahun memandu taxi di BALI.

kata nya lagi ramai yg datang melancong ke BALI secara backpack. menginap di hotel2 sederhana atau home stay supaya mereka tak perlu membayar harga yg tinggi utk tempat tidu.. kerana masa banyak di luar.. bila di beritau kami hanya berada 5 hari di BALI.. kata nya mana cukup.. kalau mau holiday di bali sekurang2nya 2 minggu ..!! hehe. ada banyak tempat yg boleh di lawat.. mm betul juga banyak masa kami habis di jalan sebab antara satu tempat melancong ke tempat lain mengambil masa panjang utk sampai. utk 5 hari tak banyak tempat boleh cover..

zino juga tertarik dengan sistem jalan raya di BALI dan juga jalan jalan lain di Indonesia.. perkara yg sama juga zino lihat semasa di Bandung dan SUrabaya.. zino jarang berjumpa trafik light. seboleh2nya trafik di lencongkan sehingga jarang bertembung di intersection. Jalan raya di sana agak sempit dan dalam keadaan tertentu jem juga berlaku.. kata nya JAKARTA jem sangat teruk tapi zino tak boleh nak komen sebab belum pernah ke sana.. 

Sampai di Airport kami terpisah lagi kepada dua kumpulan.. satu group naik MAS manakala dua orang lagi naik AIRASIA.. jarak masa penerbangan ialah 2 jam.. 


 sempat lagi selfie


jumpa HRC hehe


 besar nya gula2 tu..


tiga pasport utk 3 orang


 selfie lagi hehe


menunggu masa utk boarding


kapal terbang yg di amanahkan 
membawa kami pulang..



happy dah nak balik..


fly me home..

landing time

tamat

6 comments:

Kakcik Seroja said...

Mudah2an ada rezeki untuk percutian seterusnya... :)

Kakcik Seroja said...
This comment has been removed by the author.
NURAZZAH8 said...

Alamak...terlepas...buka nak baca dah episod terakhir ... sibuk sangat tak sempat buka blog ...rajin AbahZino menulis ..

zino said...

insyaallah kakcik

Nieda said...

Bali belum.diterjah....Bila agaknya utk ke sana?

zino said...

Nieda
ada rezeki nanti sampai la tu