Sunday, January 24, 2016

Kayuhan cinta malysia

Assalamualaikum...

sekali lagi zino sertai kayuh santai.. yg di namakan Kayuhan Cinta Malaysia di anjurkan biro tata negara BTN program ini di sertai ramai peminat basikal dari jauh dan dekat . ada yg datang berkumpulan ada yg datang bersama keluarga .. ada yg berpasangan.. dan ada juga pengayuh solo.. zino lah tu.. belum lagi di lamar mana mana pasukan... ada ke yg nak? .. macam tak ada je.. hehe

tapi tak kisah la kan solo ke berkumpulan ke yg penting semangat berkayuh utk sihat..



seperti biasa sebelum acara bermula kena lah berselfie dulu. belakang tu istana kehakinan.. 


belakang ni pulak Perbadanan Putrajaya



inilah geng kayuh zino kombinasi professional dan amatur.. nama kumpulan je belum ada setakat ni zino gelar TIGA ABDUL hehe.. kalau guna nama tu nanti ahli susah nak tambah hehe so sementara ni biar je lah macam tu hehe..


selit2 juga bergambar dengan pengayuh pro.. mudah2an berjangkit hehe


yg ni selepas berkayuh 10 km ada break kata nya jalan tu sempit jem lah jadi nya lama juga berehat tak tau cerita apa yg berlaku kat depan nun.. yg ni kat belakang hehe


yg ni pulak kat depan.. nampak tak berduyun2 peserta tu.. semua di minta berhenti . yang pangkal nya nun jauh ke depan entah berapa panjang tak tau la pulak.. tak tau pun kat depan tu ada di edarkan makanan dan di buat cabutan no bertuah.. patut lah berenti lama bertuah betul organizer .. yg kami kat belakang ni tak tau apa yg berlaku.. bila peserta di lepaskan utk bergerak semula baru kami dengar cerita cabutan no bertuah dan baru nampak makanan di edarkan.. zino capai air mineral je terus masuk poket belakang. 


bila dah berenti tu apa lagi berselfie lah dulu hehe.. 


lalu kat masjid putra stop selfie lagi


di sini tempat bermula dan di sini juga tempat berakhir.. yang laju tu berdesup la sampai dulu yg kami ni bersantai memang santai habis la sampai pun lambat hehe.. 


gambar ni pengayuh PRO je yg boleh ambil jangan cuba buat kalau kayuhan anda ala kadar je dan kawalan beskal belum mantap.. harus tersungkam nanti hehe..


perkenalkan pasukan tiga abdul.. hehe


nampak sangat santai nya kan hehe


tak sangka.. zino berpeluang berkayuh dengan IMAM MASJID PUTRA.. sebelum tu jumpa masa rehat panjang tu.. sambil berbual2 la.. zino kata tadi solat subuh di Masjid Putra.. terus dia tanya .. tak perasan saya ke?? saya tenung tenung tak perasan pun.. dia pun kata saya lah imam masa sembahyang tadi .. ooo tadi tu pakai jubah.. hehe

ok sekian kisah kayuhan kali ni.. selamat berkayuh demi utk sihat.. 
THE END

6 comments:

Angah said...

bagus lah abah, kuat lagi kaki mengayuh, angah ni jenis sakit lutut, tak larat wehh..

zino said...

Angah
Kayuh utk rekreasi je bukan utk berlumba...

Angela Brooks said...

Hi, Nice post thanks for sharing. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

Thanks!
Angela
angelabrooks741 gmail.com

cikceriacorner said...

Bestnye uncle..sambil berkayuh bdn sihat kwn pon dpt..

zino said...

Cikceriacorner

Terima kasih.. kayuh utk sihat.. yg nak laju bagi jln dulu hehe

zino said...

Cikceriacorner

Terima kasih.. kayuh utk sihat.. yg nak laju bagi jln dulu hehe