Sunday, January 7, 2018

PERLAWANAN YANG TELAH "DITENTUKAN" PEMENANGNYA..

Assalamualaikum...

Perlawanan yang telah di tentukan pemenang nya ?? pelik benar bunyinya, kalau dah di tentukan kan tak payah lah berkojar lolah ateh padang tu lae.. terus yo lah istiharkan pemonang tu kek topi padang.. tak ado lah peminat tepokek pokek memberi sokongan kepado pasukan yg mereko sokong.. buek ponek yo.. 

ni apo cerito ni tetibo yo kluar tajuk perlawanan yg telah di tentukan pemenangnya ni.. sebenar nya abah terbaco satu berito di portal BH ni pengurus dan jurulatih di tahan kerana di syakki terlibat dalam mengatur perlawanan supaya pasukan mereka KALAH dalam perlawanan tersebut.. kan polik tu ?? 

Yang abah tau la ( macam mana tak minat pasal bola nak cerito pasal bola ni ?).. sepatutnya tugas pengurus dan jurulatih ada lah utk melatih pasukkan nya sebaik mungkin supaya boleh memenangi satu2 perlawanan.. dan akhirnya menjuarai satu2 pertandingan. agak e dia beritau pemain, "ekau  jang, jangan main betul2 yo, main2 yo lah ateh padang tu.. tapi pandai2 la belakon nampak macam main betul2.. abih tu penonton yg bersorak menyokong tu semua kono tipu bulat2.. kesian.

ehh ontah la poning den.. peminat bola mungkin boleh tau satu2 perlawanan tu betul2 belawan atau belakon yo berlawan..  hehe cerito ni abah dapek kek senia.. portal berita harian 7hb Jan.2018. KLIK SINI  pengurus-bola-sepak-ditahan-sprm

macam macam kan? 


1 comment:

aizamia 3 said...

kalau penyokong tahu masa tu.. eemm.. habis jahanam barang2 dalam stadium dek penyokong fanatik team tu agaknya kan Abah..