Sunday, January 1, 2017

back pack ke bandung .... episod 2

assalamualaikum...
kita sambung kisah semalam....

1.0 Sebaik tiba di stesyen Gambir sebelum bertolak ke Bandung kami dah siap2 tukar ke simkad Indon. Komunikasi amat penting. sama ada utk mendapatkan informasi , update dan berhubung dengan yg tersayang yg tinggal (tak nak ikut.. tak yah la ikut hehe) dan update di media sosial hehe.. penting tu..

2.0 Sebaik tiba Di Bandung buka google utk menentukan di mana lokasi hotel dan kemana arah nak di tuju. nak berjalan atau naik taxi. ok.. lebih kurang 2km je jom jalan kaki..

3.0 Setelah berjalan beberapa minit kami lalu di pasar baru.. ooo area sini ke pasar baru ni saya dah pernah sampai dulu.. semasa holiday bersama famili masa tu dengan zero knowledge pasal Bandung . main booking je nasib bsik ezuan bantu carikan supir dan hotel hehe.

4.0 kali ni menginap di hotel golden flower tak jauh dari pasar baru dan masjid besar di bandung ni ( lupa nama) . lepas berehat konon nya nak cari makan malam di pasar baru. bila sampai area tu gerai gerai niaga di sepanjang jalan petang tadi dah lengang.. pasar baru pun tutup.. ahh sudah tak berniaga sampai malam ke dia orang ?  kemana nak makan ni..

5.0 google map sangat membantu . cari cari kami dapat locate beberapa tempat makan yg di tunjuk pakcik google. semak pulak satu satu ada ke yg buka sampai malam. baik betul pakcik google ni apa je tanya dia jawab. last last kami decide utk ke mamadesari . minta pakcik google  tunjukkan jalan. restoren ni terletak di seberang laluan keretapi. kena menyeberang menaikki jejantas usang yg dah berlubang2 .. suspen betul.. jejantas mcm ni kalau masih ujud di KL siang mlm dbkl kena hentam.. hehe

6.0 Sambil2  berjalan tu ezuan sempat mencari supir dan merencana program utk esok nya.. ini yg best jalan dengan ezuan ni information di hujung jari.. supir yg kami cari ni baru pun baru firstime nak guna. kat sini mudah nak dapat khidmat supir.. oder je.. betul ke wan? hehe

7.0 akhirnya jumpa restoren yg di cari terletak di tingkat satu. di bawah tu ada jual mcm2 benda makan . kek ada roti ada coklat ada mainan pun ada . hehe. belek2 menu tertarik dengan satu menu ni... nanti tengok gambar tu ya. hehe..

memulakan perjalanan mencari hotel

guna backpack mudah nak bergerak sempat lagi nsk update status sambil berjalan hehe.. 

wah teruja nampak katil.. nak melepas lelah berjalan..

lepas mandi dan solat belunjur dulu sekejap sementara tunggu nak cari dinner.

seram pulak lorong hotel ni.. panjang dan muram hehe 

sekali jumpa menu ni.. nasi betutu..
 try la 

dah le menggunung jadi nya hehe.. nampak mcm boleh habis tapibakhir nya tak habis juga nasi tu..


esok kami telah program ke beberspa tempat sempat ke pergi semua nya? segala2 nya akan terjawab esok.. 

bersambung....


No comments: