Tuesday, June 4, 2013

bukan masaalah teknologi sangat pun...

Assalamualaikum...

Siang tadi zino ke tapak lagi.. 
dapat aduan kerosakan ... 
tapi bila di siasat 
bukan la masaalah teknologi sangat pun... 
bukan juga masaalah penyelenggaraan sangat pun.. 
bukan juga masaalah keusangan peralatan pun
masaalah nya

ada segelintir manusia memang tak ada kerja lain.
hari2 fikir macam mana nak mencuri..
macam mana nak rosakkan harta awam
macam mana nak potong kabel
macam mana nak cari duit mudah
macam mana nak hidup..
dengan dadah !!!!

lebih sukar
lebih susah 
penyamun tarbus tu
ada di persekitaran
ada di mana mana
ada di kalangan mereka
ada lah mereka..

polis ? 
mereka pun dah naik menyampah!!
asyik nak tangkap sampah
muka yg sama
malaun yg sama..
masuk lokap
esok lusa kluar juga..

baling lombong je elok nya!!!..



18 comments:

al- lavendari said...

Mereka ada pada mana2 zaman dan tempat ..

Tie said...

Betul tu.. adeh.. Tie sakit jiwa sekarang ni. Ada ke patut meter air kat rumah kampung tu dicurinya.. Abis sekali dengan batang2 paip kedua2nya.. Dahlah tu.. abg panggil orang suruh pasang semula meter air tu dah berbulan tak dtg2... lama2 suruh adik ipar buat bypass.. dari main paip.. kira macam curi air gak.. dah terpaksa.. nak guna. Adoi laa..

JunAina said...

Dia pun manusia beri kesempatan padanya untuk sedar tapi bila tak mau sedar2 jugak bukan setakat campak lombong gelek stemrol pun ok gak...hahaaa...

JUK DIN said...

hmm..minyak motor sy dicuri oleh adik sy sendiri...adoii! sakit hti tul. baru isi rm5 bila nak naik esoknya tengok kosong!

ieda immi said...

manusia dgn pelbagai jenis dan ragam .. hurmmmmmmmmm

zino said...

Al lavendari

Betul tu....

zino said...

Tie

Masaalah yg berbalik balik

zino said...

JunAina

Penyek abis tu

zino said...

Juk din

Dah jadi masaalah sejagat

zino said...

Ieda

Betul tu memeningkan

Angah said...

angah pun fedup la dengan stok-stok penyamun tarbus ni, deme punyer pasal masyarakat yang mennggung susah, kat kpg angah dah tak ada yang pakai telefon rumah, sebab kabel asik kena curi je...

zino said...

Angah

Itu la kat kg pun penyamun ni buat hal

MOKCIK AZWA said...

masalah ketagihan dadah ni memang mengganggu ketenteraman awam..tapi nak tangkap pengedarnya susah betul..apa lagi nak menyabitkannya..

zino said...

Azwa

Pasal tu masaalah ni dah berlarutan pulohan tahun ... dah macam2 cara dibuat wah hasil balik asal

izan mama mia said...

hihhii..kalau tak berdosa..mmg nak sokong campak lombong tuu..uhu..kerja menyusahkan org saja...

zino said...

izan

itu la cadangan yg tak mungkin dapat di laksanakan hehe

arin cat said...

masalah berulang alik dah kat dunia nieh

zino said...

arin cat

betul tu tak nampak lorong bila nak selesai..