Tuesday, July 2, 2013

kita tengok penyu teloq..part 2

Assalamualaikum...

Pagi ahad tu.. adik tuntut janji abah nak benarkan dia mandi kolam dulu... tak sempat habis breakfirst adik dah ke kolam... kena lah kami keluar teman dia.. sambil menikmati alam sekitar..









lepas puas mandi baru lah kami checkout dan menuju Pasar Payang.. mem memang dah plan nak sopping pun... bila jumpa apa yg di cari mem mula memilih.. sehelai dua helai tiga helai.. empat lima.... enam... wah meriah nya mem memborong... saya tengok sehelai baju mem kata ambil lah dua tiga empat... ... sehingga adik jadi boring menunggu.. lepas runding harga dengan panjang lebar nya akhirnya mem bersetuju utk membayar.. pada satu ketika saya nak letak balik apa yg saya pilih kalau tokei tak berganjak dengan harga nya.. setelah persetujuan di capai.. mem yg bayar haha.. 

Distinasi seterusnya cari keropok di losong.. nasib baik Pena rozie tak tunjukkan kami kedai tu malam tu.. so saya ikut balik jalan yg rozie tunjuk sehingga depan kedai... ramai nya orang beratur nak beli keropok.. ada dalam 1/2 jam rasa nya beratur sebelum dapat beli.. sempat la tengok mereka uli keropok tu rebus dan bungkus utk pelanggan.. yg membeli pulak bukan nya sedikit.. tu yg jadi lama.. 










Selesai memborong kerepok dah jam 2.30... kami kena bergegas balik atau menghala ke Kemaman.. ada yg menunggu di sana.. tanya la GPS macam mana nak kluar dari KT.. sekali dia arah kami ke KB..? rupanya dia nak arahkan kami ke Hiway.. saya pulak tak sure hiway tu sampai mana kluar di mana.. patah balik ikut tanda arah utk ke jalan lama.. kami stop di petronas utk solat dan hal lain lain.. sebelum menuju terus ke kemaman.. kenderaan banyak dan bergerak lancar tapi tak boleh la nak laju macam di hiway.. sangkut sekejap di kawasan jambatan yg sedang di bina tu.. kata nya dah setahun lebih bina tak siap2 lagi.. 


Sebelum tu zino dah mesej tuan rumah bila kami lalu di komplek Petronas tu.. bagi hint utk tuan rumah get ready hehe.. saya mencari rumah Fa Atip berpandukan tunjuk arah yg panjang lebar di tulis Fa... akhir nya sampai depan pintu.. Sebaik keluar saya di sambut Atip Abdul kadir macam jumpa kawan lama yang dah lama tak jumpa.. berbual dengan Atip macam berbual dengan kawan lama... cepat mesra alam.. terima kasih utk Atip dan Fa.. turut menyambut kami Munirah atau Mulan... ketiga tiga ni kali pertama ino jumpa.. tapi rasa macam jumpa kawan yg lama tak jumpa.. 

acara kemuncang di rumah Fa ialah makan mee mamak yg di sebut2 sangat sedap yang di sediakan oleh mamak yg bukan original hehe adik yg mulanya tak nak makan tapi akhir nya makan dengan bertambah lagi.. seronok adik makan mee mamak.. seronok nak sembang lama tapi akhirnya kami terpaksa minta diri utk meneruskan perjalanan pulang ke KL.. 

bersambung..






3 comments:

azi said...

Saya cukup seronok kalau jalan-jalan kat terengganu. Mewah dengan makanan...saya cukup suka laksa Tganu, nasi minyak, sata dan tentunya keropok lekornya yang memang sedappp.....

p/s Primula memang bestkan, saya pernah jugak tiduq situ....tengok Kak Shah macam boring aja tgu adik mandi...he..he...tapi bila p Pasar pasang,adik pula yg bosan menunggu mama membeli-belah...:)

zino said...
This comment has been removed by the author.
zino said...

Nak ilang boring baca buku
Adik bila boring buat muka moncong