Sunday, May 11, 2014

Pusat Pentadbiran baru SEJONG ..episod 4

Assalamualaikum...

Korea juga dalam peringkat membina pusat pentadbiran baru di luar Seoul.. mungkin mereka dapat idea dari Malaysia .. sebab kita yg bina dulu pusat pentadbiran baru di Putrajaya.. Memisahkan pusat komersial dengan pentadbiran... Ianya teletak di satu kawasan bandar baru bernama   Sejong     kira kira dua jam perjalanan dari Seoul. 

Mereka namakan Multifunctional Government Department.. selain bangunan kerajaan mereka juga juga membina kawasan perumahan library dan pusat bandar utk menampung keperluan di bandar baru ini. Kami di bawa ke Pusat pengurusan utk mendengar taklimat dan melihat model serta meninjau dari satu bangunan tinggi yg di bina kursus utk kemudahan pengunjung dan pelawat..

Ok jom kita tengok gambar gambar nya..


















































ada gambar yg senget benget tu minta maaf je lah ya... dah tak sempat nak betulkan.. bila dah pos tak tau pulak macam mana nak tegakkan hehe..

Ok pembinaan di kawasan ni masih rancak di jalankan dan sebahagian nya telah di gunakan. PM department pun telah berpindah ke sana. dan di jangka siap beberapa tahun lagi. 

4 comments:

anyss said...

Assalamualaikum,
Terteleng sudaaaaa ini kepala hu hu huhu

zino said...

anyss

utk exercise leher dan tengkok hehe

Darling Pya said...

kena teleng leher nak tengok.. hehehe

zino said...

Darling Pya
Sesekali teleng baik utk kesihatan