Monday, March 23, 2015

Majlis perkahwinan alang 21.2.15 & 21.3.15

Assalamualaikum...

Part 1
Lama nya blog ni sunyi sepi.. sampai bersawang2 hehe..  ok lah hari ni zino nak merakamkan kisah bergambar majlis kenduri kawin alang yg telah sempurna di langsungkan di dua tempat pertama di Pontian (pengantin perempuan) dan di Bandar Tun Razak..




Majlis akad nikah berlangsung pada malam sabtu 20hb Feb di rumah pengantin perempuan. Rombongan kami bergerak dari Kl awal pagi dan berkumpul di RnR Air keroh sebelum meneruskan perjalanan ke Pontian..

Di Pontian kami di sediakan dua biji rumah homestay utk menginap dan bermalam. rumah yg besar dan selesa utk menempatkan semua ahli rombongan.




selesai acara akad nikah berlangsung sesi bergambar bersama ke dua mempelai... lepas tu makan makan la hehe.. 










esok nya...



 rombongan pengantin lelaki






tol pertama 



tol kedua






Tol ke tiga... yg tak ada kompromi

satu perkara yg membezakan majlis di JB dan di tempat tempat lain ... kat sini ada banyak tol.. tapi bukan la jadi kejutan sebab dah selalu dengar cerita kisah tol ni.. dan pihak pengantin perempuan pun dah bagi banyak tip bila berdepan dengan gate tol ni hehe.. nampak macam ganas je juru tol tu hehe tapi semua tu hanya lakonan utk menambah kemesraan kedua pihak.. hehe

yg best tol di pelamin.. tak mau kompromi.. bertahan sehingga puas hati.. kami dah tau pun tapi acah je dulu hehe... cuma along dulu kawin kat Johor juga tapi tak ada til kecuali tol PLUS.. hehe







lepas selesai acara rundingan tol baru lah boleh bersanding... dalam perkara ni tak perlu ambil hati sangat semua tu gurauan je.. mengeratkan lagi ikatan yg baru terjalin kepada kedua keluarga.. 

bersambung... majlis di KL



6 comments:

Irfa said...

MERIAHNYA MAJLIS, RUGI TAK DATANG
HUHU..

SELAMAT MENERIMA ORG BARU

rinduan citarasa said...

Yehah!!

Time ni saing majlis cosin.
Ingat abah invite saing majlis cosin. Ayu cuak

Alhamdullilah. KL pula rezeki ayu

Thanks abah.
Tahniah alang dan alang pompuan (memandai ayu)

Hehehe

zino said...

Irfa
ini masa di Pontian.. pos utk KL nanti ya..

zino said...

rinduan citarasa

Ayu.. itu la bila ayu kata tak dapat hadir kecewa abah hehe

Acik Erna said...

Maso ni malam yo dapek sa mo..siang sompek sarapan yo

KATIMAN SURABAYA said...

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya katiman dari surabaya kerja tki di malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu..saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel cuma MBAH WITJAKSONO yg berhasil memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH WITJAKSONO di: 0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya
KLIK-> BOCORAN TOTO MALAYSIA 2D 3D 4D 6D