Friday, September 30, 2016

labuan

assalamualaikum..

alhamdulilah... sampai lagi saya ke labuan .. dulu pernah datang sekali sini.. tapi dah lama mungkin 20 tahun dulu.. dulu opis saya ada projek di labuan ni. Dataran labuan tu.. masih lagi kekal sampai sekarang.

satu yg best kat labuan ni makanan laut nya.. segar manis dan enak.. dinner semalam kami di bawa makan di Anjung ketam... apa lagi menu utama nya ketam hehe.. cuma tak ada gambar nak tunjuk..

lunch siang tadi seafood lagi.. ada udang ada sotong ada ikan.. ketam je tak ada hehe..

bila harga minyak merudum katanya.. ekonomi penduduk tempatan juga terjejas.. ada industri mengurangkan pekerja nya .. malah syarikat besar pun turun merasa kesan penguncupan ekonomi. kehadiran pelancong juga berkurangan.. pelbagai usaha di buat utk meningkatkan ekonomi penduduk tempatan..

kami datang utk bermesyuarat... kali ni labuan jadi hos.. selalunya dia yg turun KL.. memang tak sempat sangat la nak ronda2 dan sopping.. kena datang lagi la jawab nya utk menikmati makanan laut di sini..

gambar pun tak banyak...











tamat.

2 comments:

Normah Kumin said...

Assalamualaikum,

Kalau tak silap kuih tu nama selorot, kalau kat Sarawak.
Dah lama saya mengimpikan untuk ke Labuan..

zino said...

waalaikumusalamm

terima kasih Normah sudi singgah blog zino.. ya betul ramai yg kata namanya selorot.. itu firstime saya jumpa dan rasa.. sedap.. insyaallah satu hari nanti dapat sampai ke Labuan