Saturday, October 8, 2016

kayuhan hari sukan negara

assalamualaikum...

sekali lagi saya berpeluang menyertai program kayuhan.. kali ni kayuhan hari sukan negara sejauh 40km.. tapi masa pendaftaran letak 120km.. konon nya la.. sebenar nya daftar semata2 nak dapatkan jersey .. nak tambah koleksi.. hanya yg kayuh 120 km je ada jersey.. kayuh 40km. dapat tshirt .. t shirt pun cantik.

katanya hari sukan negara ni berlaku setahun sekali.. minggu pertama ( sabtu)  bulan Oktober... (betul ke fakta ni) dan program yg di anjurkan kementerian belia dan sukan ini berlaku serentak di seluruh negara . di lapurkan seramai 7 juta peserta di seluruh negara menyertai program sukan ini.. dengan perbagai aktiviti sukan di adakan..

ini kali pertama saya join .. hehe  sekolah2 dulu tak ada lah aktif mana bersukan ni.. tetiba dah tua2 ni pulak bergiat cergas... tapi bab kayuh basikal je lah.. ini je sukan yg mampu di ceburi.. yg penting peluh keluar ..badan sihat dan minda cergas..

berkayuh bukan nak kejar podium . berkayuh utk sihat..
let jom kayuh..
kayuh sampai tamat dan
dapat medal... lambat pun tak apa asal tak naik lori.. hehe

ok lah jom tengok gambar..

daftar utk jayuh 120km...
tak caya? 


geng kayuh.. 
sebelum mula berkayuh..


team IKATAN..
hebat2 semua ni... 


ini sebahagian peserta utk 40km..
yg kayuh 120km nun kat depan san hehe

sementara menunggu acara bermula
selfie dulu merakam lokasi


masing masing bersemangat tu..


selfie lagi merakam sebahagian peserta kayuh.. kata nya ada seribu lebih.. 
betul ke? 


sampai pitstop pertama jumpa geng opis.. berkayuh dengan anak.. 
hebat lagi ni..


minuman yg di sediakan.. dari keluarga 100plus juga ni.. guna botol.. jangan baling sepah2 pecah nanti bahaya.. 


bila sampai garisan penamat jumpa geng opis lagi.. rajin dia ni berkayuh.. nak sihat katanya.. 


deretan basikal peserta..
ramai yg sampai awal.. 
maklum la masing2 power.


garisan penamat tu perlu juga 
di rakam kan 


akhir nya berjaya menamatkan kayuhan sejauh 40km dalam masa 2 jam 16 minit..  strava yg cakap 


pro rider kayuh 120 km 


amboi syok nya makan 


jumpa rakan kayuh tak lepas peluang berselfie.. respek pasangan ni selalu kayuh bersama.. 


dah ponek duduk berehat..

basikal pun nak selfie juga biar pun basikal murah je 


bangunan masjid yg cantik... 


dari kamera rakan kayuh 


dari kamera orang sebelah.. 
dia juga selalu berkayuh bersama suami.. 


membentang plan kayuhan di masa depan 


katanya rakaman utk majallah pihak penganjur..

telah di ubahsuai

tammat 

2 comments:

Kakcik Nur said...

Patutlah tak habis 120km...Abah banyak berhenti untuk selfie ya.... :)

zino said...

kakcik
awal2 dah serender nak kayuh 120km ni.. belum pernah di cuba.. takut tercicir jauh hehe...selfie tu salah satu syarat kayuh hehe