Sunday, October 23, 2016

gulai omak den..

assalamualaikum..

Dah beberapa kali mem sebut nak makan di gerai omak den.. memula tanya waze dia arah ke Danau Kota.. den nak cari yg lain.. tapi akhirnya jumpa juga nun jauh di labu bertampiran taman enstak.

nama kedai gulai omak den kok omak den punyo tentu makan free..


kalau dari kl agak jauh juga la nak sampai ke gerai ni. on the way balik kg tadi ikut hiway kluar nilai .. lepas tu ijut ye apa kata waze.. dia suruh belok kiri den ikut belok kanan den ikut akhirnya jumpo juga la.. 



apo lai oder gulai daging salai gulai ayam kampong sayur kangkong  telo dadar dan cendol.. 

dalam perjalanan tu mesej dak iyra ajsk join sekali dari tempat dio dokek yo ghupo e.. 5 minit dah sampai hehe

nak kata sedap ke tak saya tangguh dulu. tunggu sampai dak iyra test makan kek nelayan Seremban baru saya bagi preview.. sebelum ni saya test makan kat Bangi.. tapi komen saya belum cukup negeri lagi masakan dia..

TAPI MASAKAN TERBAIK TOTAP MASAKAN OMAK DEN KEK KAMPONG.. 

selesai makan saya terus balik kampong.. kakak nak jumpa uwan dan atuk sebelum hantar dia balik Muar.. 






ini lah rumah ku syurga ku.. tempat tumpah darah ku.. rumah pusaka nenek moyang yg telah berusia ratusan tahun.. rumah yg penuh ukiran seni yg menarik.. rumah yg mempunyai sejarah tersendiri.

selesai minam petang kami hantar kakak balik ke Muar . Atuk dan Uwan pun ikut nak tengok rumah kakak katanya . nak naik kereta baru kata nya hehe alhamdulilah dapat mengumbirakan ayah dan bonda petang ni.. tak sempat ronda muar pun .. sekejap di rumah sewa kakak ayah dah ajak balik hehe . penat tu duduk je dalam kereta.. lain kali pegi lagi bermalam sekali kat sana. 

sekarang zino dah ada kat KL.. esok dah nak kerja..
 

2 comments:

Adam said...

Nanti saya ke situ.
Daging salai.

From:

http:biarlembuyangjadilembu.blogspot.my

Kakcik Nur said...

Masakan omak memang selalu sodap walau hanya telo mato dengan kicap... :)