Thursday, September 25, 2014

Padang Bukit Tinggi paya Kumbuh...episod LAPAN..

assalamualaikum.. 

Kita masih di Paya Kumbuh.. setelah makan jagong di Jambatan Layang kami di bawa ke satu lembah yg di namakan Harau Valley waterfall. 

Harau Valley merupakan satu lembah yg subur dengan hamparan sawah padi yg terbentang luas.. ianya terletak berhampiran sebuah tebing bukit granit yg tinggi. menjanjikan satu pemandangan panoramic yg sangat cantik.. Malang nya bila kami sampai ke kawasan waterfall. air nya tak berapa banyak utk membentuk air terjun.. kelihatan air meleleh di tebing bukit yg tinggi. Terdapat juga beberpa gerai penjaja utk pengunjung yang datang berkunjung di sini. 

ada satu tempat di manakan tebing ECHO di mana kalau kita menjerit arah ke tebing bukit di hadapan akan kedengaran pantulan suara kita sayup sayup kedengaran dari arah tebing nun jauh di depan. nak masuk ke kawasan ni di kenakan tol.. entah berapa bayaran nya semua telah di urus oleh penandu pelancong.. ok la kita tengok gambar2 apa yg terjadi di sana..

alamak sendiri kena candid

waterfall

bersama Jonny

retis..

air tak betapa nak terjun

selfie juga tu

renungan 

tebing dan bendang

bendang

 tebing yg curam

merakam kenangan 

lagi satu

jauh nya 

dan lagi









test suara

selesai di Harau Valley kami meneruskan perjalanan ke Pagar Ruyung tapi sempat singgah di Kinoka home industry .singgah minum teh daun kopi dan pisang salai. sempat juga singgah ke Hjh Rosma Embroidery.. melihat sendiri kerja sulaman tapi harga boleh tahan juga di sini.



No comments: