Friday, September 19, 2014

Padang Bukit Tinggi PayaKumbuh...episod DUA

Assalamualaikum.....

Alhamdulilah.. kapal terbang kami selamat mendarat di lebih kurang jam 7.15 pagi di Padang.. penerbangan selama lebih kurang 1 jam.. Padang merupakan bandar terbesar di pantai Sumatra Barat.. merupakan ibu negeri utk sumatra barat. mempuyai keluasan 694 sg km dengan penduduk berjumlah... 1,024,906 orang.. 

minangkabau international airport

bergambar dulu sebelum memulakan perjalanan 

transport kami sepanjang percutian yg boleh memuatkan 16 
orang termasuk pemandu dan pemandu pelancong..

percutian kami bermula sebaik saja mendarat di Minangkabau International Airport. Dalam perjalanan menuju Bukit Tinggi.. kami singgah di beberapa tempat menarik di Padang.. Pakej percutian ini termasuk program lawatan ,tempat penginapan, transport dan makan t hari dan malam.. sebelum tu kena lah singgah sarapan dulu.. beza waktu antara Padang Indonesia dengan KL satu jam.. awal satu jam.. pasal tu la bertolak dari KL jam 7.10 pagi sampai Padang  jam 7.15.. hehe.. 

menunggu sarapan sampai

dah lapar ke hehe

kakak dan mem 

teman setia aiman...

cer teka apa ni ? hehe

roti telor kata nya...

sarapan di sini tak banyak pilihan macam di Malaysia.. nasi goreng la mee goreng la.. dan roti canai.. tapi pelik sikit la roti canai dia.. garing keras dan macam tak ada rasa roti canai.. tapi licin juga la.. ada potensi ni buka gerai roti canai sini.. ramai orang malaysia datang melancong.. 

Tempat pertama yang kami singgah ialah Anai Valley waterfall.. masa sampai sini hujan renyai renyai.. ada di antara peserta rombongan yg tak turun van.. zino dan sebahagian yg lain tetap turun dah sampai kan.. setiap pelancong yg datang pasti di bawa singgah ke sini .. waterfall tu terletak di tepi jalan shj.. jom lihat gambar2 ni..

aiman

retis ?

aksi tersendiri..

waterfall yg cantik..

atok dan cucu.. hehe

kita panggil air terjun mereka sebut air mancur.. 

gerai yg menjual pelbagai barangan..

bergambar dulu utk kenangan.. 

anai valley waterfall merupakan satu tarikan pelancong di sumatra barat. terletak di antara Padang dan Bukit tinggi. kira2 38km dari batu sangkar. Anai valley merupakan hutan simpan yg terpelihara dengan hutan simpan yg penuh dengan pelbagai spesis Flora dan Fauna. 

stop dulu ya.... bersambung..






4 comments:

uncle gedek said...

Kagum!

sempat kira 1,024,906 orang..!

fuh!

zino said...

Itu petik dari google je hehe

aziman omar said...

Nice entry!!
Salam,
Saya menawarkan pakej menarik ke Padang Bukittinggi untuk anda.Group yang besar atau peribadai juga kami uruskan.Urusan tiket juga boleh dibuat...tak perlu pening2 untuk buat group besar.Anda cari peserta dan saya akan uruskan semuanya untuk anda.Semua keperluan saya sediakan.Urusan dilakukan di Malaysia..lebih mudah dan selamat.
keperluan hotel,transport,makan,pemandu pelancong juga kami sediakan,Hubungi saya di 0126665436 untuk maklumat lanjut.Boleh tengok di blog saya: http://freelancetour.blogspot.com
Terimakasih

Unknown said...

PENGKHIDMATAN SEWA KENDERAAN UNTUK LAWATAN YANG BERBALOI DENGAN FAMILY KAT PADANG DAN BUKITTINGGI

Assalamualaikum Tuan/Puan.


Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

Contact person :

1. Amsyahril
( Director )

Mobile : +62 852 6300 7445 ( WhatsApp )

2. Riko Adryansyah
( Tour & Transportation Manager )

Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )

E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.