Saturday, November 19, 2011

impian menjadi kenyataan...

Salam semua..

Tanpa anda sangka , adakalanya impian anda menjadi kenyataan.. rezeki datang bergolek kata orang tu... tiba tiba anda mendapat tawaran utk keluar negara !! sesuatu yg di luar jangkauan dalam keadaan biasa.. dan itu yang berlaku pada zino.... tiga minggu lepas BOS call, dan maklumkan dia nominate nama zino utk satu persidangan meja bulat di luar negara.. tapi lepas tu senyap... zino ingat tak jadi la kot.... tetiba minggu lepas dia minta zino jumpa dia urgent..

tawaran masih berbuka tetapi zino perlu menyediakan satu kertas kerja ringkas.. utk kelulusan BIG BOS.. malam tu juga zino buat .. esok nya walaupun bercuti datang ke pejabat utk urusan selanjut nya.. di taip dan di serahkan kepada BOS untuk di angkat ke atas bagi pertimbangan dan kelulusan.. zino tak mengharap sebab BIG BOS bukan mudah utk memberi kelulusan... tapi jam 10.00 bos call mengucap tahniah kelulusan telah di perolehi.. dan bos minta zino batalkan cuti utk urusan selanjut nya..

macam mana nak batalkan zino terpaksa mengetuai rombongan cik kiah ke Pahang.. PA zino yg banyak membantu.. menalipon kesana kemari sehingga akhirnya zino dapat tau ada seorang yg zino kenal akan menyertai program yg sama.. oleh kerana ini kali pertama utk kesana zino , bila dapat tau ada geng yg kenal maka sebahagian tugas telah selesai... malah kawan zino juga menawarkan utk menguruskan tiket dan penginapan utk kami nanti dengan syarat majikan mengeluarkan surat jaminan.. segala keperluan berjalan lancar.. ramai yg membantu utk mempermudahkan semua urusan walaupun dengan notis yg sangat pendek..

cukup seminggu segala2 nya selah tersedia... keperluan yg hendak di bawa juga telah tersedia.. belanja di sana juga sedia walaupun sedikit... sangat sedikit bila menukar ke mata wang yg bernilai jauh lebih tinggi dari ringgit... advance yg zino pohon juga lulus dalam tempuh singkat... terima kasih kepada semua yg membantu.....

esok malam zino dan 2 lagi kawan dari dua agensi berbeza akan berlepas ke.... MADRID, PARIS dan LONDON... doakan kami selamat di perantuan selama seminggu... program yg di sediakan ketat.. padat dengan pelbagai lawatan.. dan perbincangan ..menaikki beberapa penggangkutan awam yg terkini.. menghadiri majlis dialog dengan pakar2 pengangkutan awam di tiga bandar tersebut.. kata nya disana dah masuk musim sejuk... semoga kami sihat dan dapat mengikuti semua program yg di sediakan...

sehingga kita berjumpa lagi..... salam..

26 comments:

Aleeya (Yaya) said...

woaaa bestnye...jgn lupa beli souvenir ...hahah..tak la..selamat berangkat, selamat bertugas n selamat pergi dan selamat pulang yea..=)

azieazah said...

Tahniah. Semoga peluang ini lebih memberi semangat untuk lebih baik dalam kerjaya.

Bukan senang nak dapat peluang sebegini.


*kita tak kenal, kalu idak bleh ngendeng FM Madrid.
FM London dan Paris dah ada. hehehe

Acik Erna said...

tahniah..jauh tu..kalau dah musim sejuk..jangan lupo..persediaan untuk mengatasi raso sejok tu..moga selamat poi dan balik dan sihat sepanjang disana.

Kengkawan said...

menariknya pasal public transport.
nanti share ye pakngah

zino said...

aleeya...
terima kasih banyak... amin

zino said...

aziezah
peluang ke emasan.. tq..

zino said...

erna
tq.. harap2 den sihat sepanjang maso ke sano..

zino said...

andak..
inshaAllah.. kamera pun dah ready ni hehe

MulutPayau said...

tahniah...seronoknya...nnti ambik gmbar bnyak2 kat sana nanti...semoga Allah permudahkan segala urusan nnti dan memberikan kesihatan yang baik utk Zino...

zino said...

MP
terima kasih atas doa... amin

Angah said...

Selamat pergi dan selamat kembali...

Zareda Norman said...

Tahniah dan selamat berangkat.

azi said...

Salam..
Tahniah!!!!...semoga semua urusan dipermudahkan...dan selamat pegi..selamat balik...

MULAN said...

tahniah....!!!! safe trip...

Pn Kartini said...

Seronok yaa ..
Jauh perjalanan luas pemandangannya..
TaHNIAh!

wak gelas said...

wak pon teringin nak gi oversea lagik dan lagikk... eeee wak dah datang ni nak komen komennnnn......

MOKCIK AZWA said...

Kamera jgn lupa...balik nanti boleh share pengalaman menempuh musim sejuk hehehe..

selamat bersidang dan melawat sambil belajar ahakss

HappyIrfa said...

wow..
bestnya..mmg durian runtuh la.
selamat pegi selamat kembali..nak saya tunggu ke balik nanti,bukan apa..nak collect fridge magnet je.
(gurau je)

zino said...

angah
terima kasih,,

zino said...

zar..
terima kasih dah balik pun hehe

zino said...

azi
tq.. segala nya berjalan lancar..

zino said...

MULAN
terima kasih atas doa.. program kami berjalan lancar..

zino said...

Kartini
tq..

zino said...

wak
sila datang selalu hehe

zino said...

azwa
banyak yg nak di cerita tu...

zino said...

happtifra
lupa pulak nak cari ifra tadi hehe kalau tak boleh bagi cokolat hehe