Monday, November 7, 2011

Majlis aqiqah

Pagi tadi berlangsung satu majlis aqiqah utk dua cucu jiran depan rumah , sorang masih baby dan sorang lagi dah umur setahun kot . Dua kanak2 lelaki yg comel dari dua ibu . Majlis dimulakan dengan acara berjanzi oleh group dari masjid dan surau (bergabung) , mengenakan uniform yg sama , baju melayu warna ungu..

Bagi seorang anak lelaki 2 ekor kambing , bila dah berdua tu maknanya 4 ekor kambing!!! Meriah jadinya. 2 ekor kambing di buat kambing golek dan 2 ekor lagi di guna utk masak gulai ...keterer yg masak pun ok maka kambing golek tersangat laris hehe.

Ok itu je lapuran utk hari ni sekian

7 comments:

♥ manje ♥ said...

salam aidiladha buat zino... :)

erk tak pening ke makan daging kambing tu...kot manje sikit pon dah terasa pening ~

zino said...

manja..
setakat ni ok je...

MulutPayau said...

salam aidiladha utk zino...

HappyIrfa said...

salam aidil adha.
wah sedondon mcm kenduri kawen pulak yer

MOKCIK AZWA said...

Wah.. best tu kambing golek hehehe..

Angah said...

berjanzi ke berzanji...ups konpius kejap..

Zareda Norman said...

Sedap kambing golek tu.. Tapi dgg aqiqah kalau tak nak masak semua boleh jer terus sedekahkan