Tuesday, November 29, 2011

jauh berjalan banyak pengalaman....

hello malaysia..


Kata orang bila kita jauh berjalan banyak yg kita boleh belajar... terutama melihat negara orang... melihat kemajuan mereka , persamaan dan perbezaan dengan kita.. bagaimana kita nak ikut maju.. belajar dari kesilapan mereka.. meniru apa yg baik meninggalkan apa yg buruk..tammadun mereka jauh lebih lama , sejarah mereka jauh lebih hebat.. tetapi tak mustahil kita juga boleh hebat mengikut acuan kita.. bukan cuba meniru .. tapi kita juga boleh berjaya dengan cara kita...

selama 7 hari di perantauan ada banyak yg mau zino kongsikan.. entah yg mana satu nak di mulakan.. perbagai pengalaman dan cerita dapat zino petik dari lawatan ni.. ada kisah suka ada kisah sedih ada kisah cemas dan ada kisah kagum dengan apa yg di lihat... apa yg di dengar apa yg di ceritakan....

sebagai catatan dan renungan kita bersama..( ada ke yg nak baca..) zino akan bercerita dari satu kisah ke satu kisah.. kalau di campur rojakkan tentu zino tidak fokus bercerita dan anda juga tidak mendapat apa apa.. (macam best je hehe) .. dan zino akan letak sub sub tajuk dengan setiap episod yg nak di ceritakan.. bila selesai nanti boleh di jadikan satu novel kot hehe (berangan..)

beberapa tajuk telah di fikirkan....antara nya..

1. pengalaman baru
2. menghormati waktu
3. kacang lupakan kulit
4. mari berbasikal...
5. pengangkutan awam kita dan mereka..
6. bila last anda naik bas..(soalan ni utk zino sebenarnya)
7. kalau nak diet duduk sana..
8. bangunan bersejarah..
9. Cemas di tahan polis.. !!
10. lain lain hal... (hehe dah tak tau tajuk apa lagi.. akan di fikirkan kemudian..)

macam best nya nak cerita kan.... kita sama sama tunggu ...
jumpa lagi esok....

16 comments:

Riz Ardy said...

Ceciter ceciter...

Acik Erna said...

jangan separuh jalan nanti dah beronti..teruskan sampai abih..he he

~ yus ~ said...

nak baca gak citer pengalaman abah zino di london dan paris ni...:)

setiap orang lain pengalamannya kan, walau saya dah pernah sampai sana, pasti tak sama pengalamannya...:)

Angah said...

wah...zino, berposing di kamar telefon...sungguh bergaya kelihatannya..

MULAN said...

best nya...!!! nnti upload foto byk2 abah..

Mak Su said...

uuii! dasatlah!!! berapo sen kono bayar kek talipon tu?

kirana said...

Tumpang lalu kat sini... jalan kat situ jem... tima kasih!

Pn Kartini said...

Sabar menunggu cerita ceriti di perantauan.....:)

zino said...

Riz..
macam banyak je nak cerita kan hehe

zino said...

Erna
jumpo sok boleh sambung cerito hehe

zino said...

Yus
duduk sana lama dengan datang sekejap pengalaman tentu berbeza hehe

zino said...

angah
nak cop dah sampai sana hehe

zino said...

MULAN
ok..tq

zino said...

Mak su
exsen je tu talipon tu sonyap yo hehe

zino said...

kirana
silakan.. laluan lapang je tu belum sesak lagi hehe

zino said...

Kartini
tq kena sabar menunggu hehe