Saturday, March 3, 2012

jemputan yg jauh..

Sebagaimana di janjikan.. kami berkonvoi ke tenggara , Johor pagi tadi.. janji jumpa jam 10.00 pagi..di Air Keroh.. jam 9.15 adik dah beritau dia dah sampai air keroh.. sedangkan kami baru lepas seremban.. kami jangka utk sampai ke Air keroh sebelum jam 10.00... perjalan ke Johor berjalan lancar...exit tol air Itam menuju Kluang dan terus ke Tenggara.. oleh kerana zino pernah sampai sana sebelum ni... maka kereta zino kena lah jadi pandu arah masa perjalanan pergi...

lebih kurang jam 12.30 kami dah sampai Tenggara... kali kedua utk kami dan juga ayah dan mak, tapi kali pertama kepada dua adik zino.. Pak Su nampak happy bila tengok kami sampai... tetamu yg datang dari jauh.. sampai je terus makan .. perut pun dah lapar setelah berjalan jauh...

satu peristiwa yg tak pernah zino tengok sebelum ni.. pengantin lelaki yg sampai di kena kan tol oleh keluarga pihak perempuan... epas bayar tol baru pengantin boleh meneruskan perjalanan... dua kali tol baru sampai ke pelamin.. suasana meriah dan senda gurau sesama keluarga.. acara tu sempat zino rakam... ok lah selebihnya kita tengok gambar je lah...

jom....



mak sedaro dengan omak pengantin..

perbualan adik beradik...

maso baya tol..

penjago tol pertamo..

pengantin pempuan..

dah tentu ni pengantin lelaki..

apo lae ateh pelamin.. la

bergambar dengan bapa pengantin ( Pak su..) sebelum balik..

sekian.....

15 comments:

she-blocks said...

Abah,

Mmg tradisi orang Johor kenakan tol tu. Hehehe.

Acik Erna said...

kalau ado kenduri jumpo sedaro maro ramai2 memang bestkan..

zino said...

she block
along dulu kawin kat JB juga tapi tak ada pulak tol agaknya hiway belum siap kot hehe

zino said...

erna
sesekali jumpa sedaro dokek di tompek jauh hehe

ciK LyndaWawa said...

selamat pengantin baru untuk pakcik...hehehe

Kamsiah said...

salam kenal..
minggu depan cuti sekolah,lagi la byk jemputan kenduri,kan...

Panglima Muda said...

bos saya ajak ke jb, ada kerja katanya

MOKCIK AZWA said...

Mujur tolnya ada dua sajork hehehe...

selamat pengantin baru buat pengantin baru hehehe

m.u.l.a.n said...

seronok kenduri kawin..!!

zino said...

wawa
bila nak anta kad jemputan ni hehe

zino said...

kamsiah
salam berkenalan... terima kasih sudi datang sini hehe

zino said...

panglima muda..
jangan lepas peluang hehe

zino said...

azwa
setiap satu tol pun tukang kutip dia ramai hehe

zino said...

mulan
makan2 dan jumpa sedara mara jauh dan dekat...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

wowww cantek laaa pelamin :)