Saturday, April 28, 2012

Pesta buku Antarabangsa KUALA LUMPUR

Salam semua....

Seperti yang di janjikan kami sekeluarga berjaya juga ke PWTC ke Pesta Buku Antara Bangsa Kuala Lumpur.. oleh kerana hari ini bertembung dengan demontrasi BERSIH yg tak bersih pun.. maka kami decide naik pengangkutan awam je... lagi pun rumah pun tak jauh dari stesyen dan PWTC pun tak jauh dari stesyen LRT.. kata nya sistem pengangkutan awam semakin canggih dengan penggunaan mesin beli tiket yg canggih dan terkini.. tapi pengalaman kami tadi tak le secanggih mana malah banyak menyusahkan je..

mesin yg zino nak guna utk membeli tiket hanya nak nilai tepat dengan jumlah tiket yg nak di beli, bila letak RM melebihi nilai yg di pamir mesin terus rejek.. brabo.. sangat canggih... kalau di kaunter lebih kurang adik tu akan tanya.. pak cik !! tak ada duit kecik ke?? tapi pasal mesin ni bisu dia buang je duit tu balik... kenalah zino terkial2 mencari duit ngam ngam dengan nilai yg di minta.. tak cukup minta kat alang juga tak cukup lagi minta pulak kat kakak.. canggih nya mesin..

oops kesitu pulak cerita zino... oleh kerana kami keluar dah agak lewat... lebih kurang jam 11.00 pagi kot.. PWTC dah mua penuh sesak... memang dah jangka pun setiap kali pesta buku antarbangsa ni pasti akan penuh sesak.. maka sesi mencari dan memborong pun bermula...rata rata Karangkeraf dan PTS menjadi pilihan ramai.. tempat lain pun penuh dengan peminat.. cuma kali ni kami tak sempat nak menjelajah keseluruhan tempat.. bila dah jam 1.30 perut pun dah lapar adik pun dah merengek... akhirnya terpaksa keluar utk mencari makan dan terus balik...

walaupun macam tergesa2 berjaya juga memborong buku2 di atas... dan 2 dari tiga buku yg di pesan oleh Azza... kata petugas buku ke tiga yg di cari belum sampai maybe kalau datang lagi di hujung pesta mungkin ada kata nya... tapi rasanya zino akan ke sana lagi nanti maybe 1 hb Mei nanti.. ada sesiapa nak pesan buku lagi.. ?? hehe atau ada sesiapa yg nak kesana boleh lah jumpa sembang sembang.. atau kalau terserempak dengan zino tu tegur2 la ya... hehe

tak lengkap kalau tak merakam kan perjumpaan dengan Sri Diah.. 
dia yg perasan zino dulu dan memanggil zino.. hehe

selamat memborong utk semua dan selamat datang dan terima kasih kepada Zhr znl yg sudi jadi follower... sehingga berjumpa lagi selamat malam....



6 comments:

Angah said...

tahniah..selamat membaca...:D

zino said...

Angah
dah ke sana ke?

MulutPayau said...

saya pergi hari jumaat...tak sempatjumpa laaa...hehehe

zino said...

MP
lain kali set la pegi sama sama hehe

eliana said...

wah... adik beol2 naik badan neh...
uncle jgn bg die mkn fast food lg taw.. hehe..
klu nk senang, bole consume Herbalife.. hehehe

Zuhairi Zainal said...

Baru perasan nama saya kat bwh tu (Zhr Znl). Seronok dpt jumpa blk blog Abah Zino ni...