Wednesday, August 22, 2012

riang ria hari raya....

assalamualaikum dan selamat hari raya semua..

hari ni dah masuk raya ke 4... pasti nya masing masing banyak cerita yg nak di kongsikan.. dan zino pun nak berkongsi sedikit kemeriahan beraya di kampong tahun ni.. walaupun tahun ni korum tak penuh tapi raya sepatut nya di sambut meriah kan.. meraikan kemenangan kita menghadapi dugaan di bulan puasa...walaupun ada sebahagian dari kita masih lagi di kampong... walau di mana pun anda berada sentiasa berwaspada jaga kesihatan dan jaga keselamatan keluarga... berhati2 bila berada di jalan raya..

Jom kita jelajah raya zino dan famili tahun ni.....


acara pertama yg tak boleh miss ada lah acara bergambar keluarga.. namun kali ni korum nya tak penuh seperti tahun lepas.. sebab angah beraya di Ketereh, Kelantan.. nasib baik along balik ke JB pagi raya kedua... kalau tak lagi kurang lah jawab nya... 


ini along dan keluarga.. comel je kan Arifah tu mengenakan tudung... tapi sekejap pakai sekejap suka.. biasa la budak budak kan hehe.. sedondong kaler hijau..


belum start beraya lagi dah mula kira duit... entah macam mana dia kira pun tak tau... yg dia tau semua orang bagi dia duit ... tetiba je dapat banyak kan.. adik pun leka bermain dengan duit yg di dapat...


adik pun heran apasal orang bagi dia duit ni?? yg ada sampul tak nak kalau letak dalam sampul pun dia keluarkan.. agaknya bila nampak baru puas hati kot hehe


pos istimewa empat beranak.. 


ala abah mata adik ni tetiba je masuk abuk la... 


adik minta ampun dan maaf ... adik banyak buat salah.. abah ampun kan adik ya... huhuhu



 dah sampai rumah uwan ni... kita bergambar dulu..


ini baru sikit ni....


cicit peluk onyang dulu baru dapat duit raya.. hehe


anak sape ni?? hehe


sebahagian dari tetamu yg datang... ada ketika nya sampai tak muat nak masuk dan
 duduk oder tadi tangga hehe


classmate... 


anak sedara..


 mesti ada yg kenal kan ? hehe cuba perati betul2 hehe


pak su dengan kaklong..


nanti la kak long nak anta sms kejap hehe


nak minum je dah kenyang hehe

THE END

20 comments:

lupekanje said...

lama ke duk raya kat kampung? acik sampai 3 hari raya dah balik dah..

kasihibu said...

memang meriah dah lama tak masuk rumah kg yg bereka bentuk gitu..cantik

kasihibu said...

selamat hari raya abah zino sekeluarga...jom sahur

MystoryPic said...

Selamat Hari Raya En ZINO
seronok raya kat kg... ramai sedara mara datang serentak... saya tak sempat nak snap pic masa rumah penuh raya pertama ari tu... sebab sibuk jadi org dapur, hehehe

Cantik design rumah lama gitu... panjang jer

Acik Erna said...

memang meriah..dah riuh rondah

ibundo said...

Osah meriah e rayo zino. Mano gamba nyamuk haha...

ckLah @xiiinam said...

Inilah klimaks raya yang sebenar-benarnya, kan!
:-)

MulutPayau said...

Wahhhh...meriahnya..!!!!!!

zino said...

acikk
samo la kito hehe

zino said...

kasihibu..
rumah tu dah beratus tahun.. siap ada ukiran di tiang pintu dan tingkap

zino said...

mystorypic
tak dapat la rakam kenangan beraya..

zino said...

erna
memang riuh bilo dah ghamai2 tu hehe

zino said...

ibundo
nak masukkan nyamuk sini ko? spoil raya je hehe

zino said...

cklah
betul tu
meriah ..

zino said...

MP
rumah mak setiap tahun macam tu hehe

cikceriacorner said...

salam uncle..

selamat hari raya maaf zahir dan batin..:)

Puteri Nurhayati said...

Acik Erna pun ada sekali ye, Encik Zino..? :)
Meriahnya, cantik rumah kampung. Suka tengok.

zino said...

Puteri..

Acik Erna tu ada je kat mana2 hehe

m.u.l.a.n said...

Taqobbalallahu minna waminkum... Salam Syawal & Maaf Zahir Batin..

meriah nya...!!! seronok kan..

zino said...

mulan
meriah bila berjumpa sanak sedara dengan warna warni..