Friday, May 17, 2013

selamat pagi BOS..

Assalamualaikum..

Setelah bersesak sesak dalam LRT akhir nya zino sampai juga ke pejabat.. berjaya cipta rekod baru.. sampai opis jam 9.30 pagi.. kalah petugas swasta.. tapi hari pertama mendaftar .. kira ok juga la tu.. 

Sebaik sampai zino ke level pentadbiran utk lapur diri dan berjumpa BOS baru.. kebetulan dia ada tetamu zino duduk relak kat luar sambil membaca akhbar.. membelek2 tajuk berita dan baca detail beberapa kisah.. bila tamu di bilik dah keluar PA bos (lelaki) memaklumkan saya ada menuggu di luar nak jumpa.. sebaik masuk ada seorang pegawai lain rupanya di situ... apa lagi rancak la kami berbual dan langsung tak sentuh dulu pasal lapur diri.. kedua2 mereka memang zino kenal dan selalu berjumpa dalam mesyuarat mewakili jabatan masing masing..

Ayat pertama yg kawan zino tu sebut (bukan BOS ) itu la siapa sangka kita akan bekerja dalam satu jabatan.. pasal tu kita jangan gaduh gaduh... hehe.. biasa la bila ada meeting masing2 cuba pertahankan dept sendiri maka ada kala nya berlaku pertembungan pendapat yg berbeza.. tapi zino dengan kedua mereka memang tak ada masaalah.. semua isu kami berjaya tangani bersama.. dan sekarang kami bernaung di dept yg sama..

Kebetulan hari tu ada lagi tetamu yg menunggu di luar.. BOS kata zino boleh joint berjumpa dengan tetamu tu.. yg telah lama menunggu.. Kerja di dept ni akan selalu berhadapan dengan kerenah pelanggan dan kata mereka ada kalanya sangat mencabar sanubari.. berpuloh ribu pelanggan yg kami jaga dan setiap satu mempunyai seribu satu macam kerenah.. tapi inshaallah dengan kerjasama semua pihak tiada yg mustahil.. PM lagi banyak kerja lagi banyak masaalah yg di bawa utk beliau selesaikan.. berjuta juta rakyat yg perlu di utamakan.. setakat kerenah 75 ribu ragam tu apa la sangat.. sebelum bersurai BOS kata

Kalau masaalah/aduan kita selesaikan sama sama..
kalau kena marah /tuduh kita tanggung sama sama
Kalau dapat pujian kita rasa sama sama..

13 comments:

rinduan citarasa said...

assalamualaikum. salam pagi penghulu hari abah.

wahhh. bestnya
harapan ayu moga y baik2 abah lalui dengan bos y baru.

ttg kawan abah tu. mmg kan. kita xboleh nak kata.. ketentuan Allah. akhirnya satu pejabat jua

JunAina said...

Pagi2 LRT memang sesakkan abah tapi dari sesak dah tersangkut kat jalan baik sesak dalam LRT sampai gak opis.

Betul tu abah kalau kita bersepakat bukan ke membawa berkat.

m.u.l.a.n said...

kalo ramai guna lrt mesti jalan tak sesak sgt kan...

Dee said...

selamat memulakan tugas di jabatan baru ye uncle..

Angah said...

selamat berkhidmat di department baru zino...

zino said...

Ayu
Tq..harap semua disini berjalan lancar

zino said...

Mulan
Itu la matlamatnya semoga tercapai satu hari nanti

zino said...

Dee

Tq

zino said...

Angah
Tq

zino said...

Ayu
Tq..harap semua disini berjalan lancar

Pak Ngah: said...

tahniah... atas pencapaian dan kerjaya baru...

zino said...

pak ngah
terima kasih... amin

ciK LyndaWawa said...

klu de rezeki lebih.. belanje same2....