Sunday, December 27, 2020

CEP 23

CEP 23

Di panggil mengadap KSN

Hubungan kami dengan syarikat konsesi ( dari episod 22 ) tidak bagitu baik sejak dari mula lagi. Bos syarikat ni yg selalu berurusan ke pejabat kami ialah seorang wanita muda ( tak la berapa muda ) dengan penampilan yg penuh bergaya , cantik dan agak sexy dan bijak. maklum la minah Salleh , dengan kelebihan yang dia ada ( mungkin la ) dia berjaya mempengaruhi beberapa VIP utk back up business dia di KL. Ini membuatkan kami selalu stress melayan segala kehendak minah ni.  Mereka ni mendapat back up yg kuat dari bos di kementerian , ini yg membuatkan hidup kami lebih sengsara. hehe.

Lokasi lokasi strategi di sekitar KL telah pun di miliki oleh sebuah syarikat lain. Dia sibuk nak kan lokasi lokasi tertentu di serah kepada dia. Agak nya lokasi yg dia ada kurang mendapat sambutan dari syarikat yg mencari ruang utk iklankan produk kot. Kebetulan masa tu syarikat pertama agak perlahan dalam membina bus stop baru di kawasan tersebut. ( kira nak rampas hak orang la ni) Isu isu ni juga la abah di marah oleh seorang Datuk ni.. ( pernah di cerita dalam CEP lepas2 ..tapi apo nak di kato dia bos, abah diam je la tapi abah tak ikut pun apa dia suruh.. ( bos abah kata tak boleh) 

Kemuncak dari segala kemelut ni , syarikat mengambil tindakan mahkamah dengan DBKL , saman jabatan abah. Pada peringkat ini  rasa nya kami yg terlebih dahulu  mengambil tindakan mengeluarkan notis utk menamatkan kontrak. DBKL pun lantik panel Peguam utk handle kes saman ni. dan kami pun mengumpul segala maklumat dan bukti utk mempertahan kan diri dan kewajaran tindakan kami... bos abah nak all out.. Sebelum sampai tarikh pendengaran di mahkamah kami di panggil KSN.

Syarikat menggunakan segala saluran untuk mempertahankan tindakan mereka. Maklumblah dah banyak melabur pulangan mungkin tak seberapa, mereka mengadu dengan KSN utk membantu menyelesaikan isu mereka . Dia pernah sebut dengan abah satu masa dulu, you give me pressure ( bukan pleasure hehe) i will you an egual pressure.

Tan Sri KSN sangat professional dalam cara dia menyelesaikan masaalah, bila dia masuk bilik mesyuarat dia minta maaf sebab lewat 3 minit.. ( 3 minit je pun) dia kata dia ada 30 minit utk bincang dan di akhir sesi dia nak isu selesai. ( ada keputusan ) , 10 minit pertama dia bagi tazkirah kepada semua yg hadir, dia bercerita senario perbalahan suami isteri.. ( konon nya kami dan syarikat konsesi ni macam suami isteri la hehe) lepas tu sedikit demi sedikit dia masuk kepada isu sebenar... Tan sri bercakap lembut, sebutir sebutir jelas dan padat.. di akhir sesi dia berjaya mendapat keputusan yg dia harapkan. 

Syarikat menarik balik saman terhadap DBKL dan kami menarik balik notis penamatan kontrak . so back to status quo.. terus kan lah  bergaduh di tapak sehingga konsesi tamat ( ikut kontrak hehe) .. Minah tu ada lagi ke ?? 

Apa jadi dengan syarikat ni sekarang? masih ujud ka? atau bertambah bermaharajalela ka? itu abah tak pasti... 

bersambung....

No comments: