Tuesday, January 24, 2012

candid......

24.01.12

salam semua...

mengambil gambar satu hobby kepada ramai orang, ada yg jadikan nya satu profession.. hasil seni yg mempunyai nilai komersial.. bergantung apa yg di rakam dan bagaimana di rakam.. daya kreativiti sesaorang juru photo menjadi ukuran.. dan ada gambar yg di rakam menceritakan peristiwa di sebalik nya.. ada gambar seolah2 hidup bila kena gaya di ambil dari sudut tertentu..

gambar kandid merupakan satu kreativiti semula jadi.. subjek tidak menyedari perbuatan mereka di rakam.. segala yg di rakam adalah keadaan semula jadi tanpa di tokok tambah.. senyuman semula jadi tangisan pun semula jadi bukan satu lakonan .. maka terhasil lah satu nilai seni yg sangat semula jadi ...

apa kata anda??

adik bongsu pun jadi mangsa kandid.. hehe

ni apa kes..!!!

tengok gambar gfren ke dik? hehe

ada yg mencuit hati..

asyik merakam

mendendang lagu yg tak pernah di rakam..

merenung kerenah anak cucu dan cicit..

sesuatu yg ingin di sampai

mendengar dengan tekun..

bermain sendiri..

16 comments:

Zareda Norman said...

Gambar candid lebih jujur sebenarnya.. :-)

LIPISLADY said...

Sallam,

Suka tengok gambar candid,
bermacam ragam, telus..

OmbakBaik said...

indah <3

MulutPayau said...

suka tengok gambar candid..

Mak Su said...

kena banyak sembunyi nak shoot gambar kandid, hahaha

zino said...

zar
betul tu..

zino said...

lipislady..
saya pun suka hehe

zino said...

ombakbaik..
tq

zino said...

MP
lebih natural kan.. senyum pun yg sebenar bukan di buat2.. hehe

zino said...

maksu
yg penting boleh zoom jauh.. hehe

ibundo said...

gambar candid nampak natural....

zino said...

ibundo
tq..

MULAN said...

macam kenal je yg "asyik merakam" tu.. hehee...

zino said...

MULAN..
kenal ke? hehe

Papa Mifz said...

Gambar candid terbaik ;-)

Irfa said...

muka pakcik yang nyanyi tu sama ngan kenduri kat taman perumahan rakyat astana raja yg saya pegi.org yg sama ke?