Wednesday, March 3, 2010

kisah nya..

Pagi tadi adik kata kena hantar dia sekolah kebangsaan ada ko korukolom.. nak sebut pun tergeliat .. adik tanya ko korukolom tu apa bah?? agaknya ini lah kali pertama dia dengar.. masa tahun dua belum ada lagi.. kata nya dia masuk pasukan kedet remaja.. baju pun tak beli lagi.. nak pegi ikut van sekolah awal sangat.. so terpaksa lah abah hantar dan abah yg lewat nak ke pejabat.. adik ni tak mau bawa bekal.. nanti lepas ko ko tak payah balik terus duduk kat sekolah sehingga masuk kelas di sebelah petang..berkali kali pesan dengan dia jangan keluar dari kawasan sekolah.. duduk kat kantin atau masuk perpustakaan.. duit pun bagi lebih kat dia.. simpan poket lain suruk dalam beg lain utk makan petang nanti..
so lambat le ke pejabat dan ta sempat sarapan di Haslam seperti biasa.. dan pagi tadi juga ada mesyuarat jabatan yg selalunya berlarutan.. walaupun sarapan di sediakan kena lah tunggu masa sesuai baru boleh makan.. zino memang tak boleh sarapan lewat.. bila lewat mulalah sakit kepala.. maka t hari tadi tak dapat nak kemana.. kunci pintu dan tidue sekejap.. harap2 sakit kepala akan hilang.. tapi bila dah bangun nyot nyot lagi... nasib baik PA ada stok panadol.. dah telan dua biji.. ingat nak rehat sekejap tapi asyik ada je staff nak jumpa.. dan amsa zino tulis posting ni sakit kepala dah pun reda.. alhamdullilah..
kat luar tu dengar berdentum dentum.. petir.. tapi masih belum hujan....

8 comments:

CikguZue said...

salam,
bapa mithali..kerana anak sanggup berlapar. harap adik akan faham dan ingat semua tu.
Mmg susah nk sebut kokorikulum tu...sbb tu senang sebut koko je,kan.

sI tEDI said...

rindu betl nak sebut perkataan ko ko tu. kekekekke

leeya said...

kokurikulum.. hehehe..mmg senang sebutnya KOKO.. :)

eh..sama la kita uncle.saya pun xleh makan lewat..angin naik kepala dan terus sakit.ubatnya memang tido. saya tak suka amalkan makan panadol melainkan kalau betul2 tak tahan.. :)

Yunus Badawi said...

Anak2 nak pergi ko ko ni kadang2 mencabar juga utk menghantarnya kerana nak naikkan bas sekolah cepat sgt. Ayah2 mithali akan berkorban utk menghantar anak2 mereka. Zino adalah antara ayah mithali tu.

Meeting gomen ada makan. Saya meeting panjang semalam jgnkan kuih, air mineral pun takde huhuhu

Zareda Norman said...

Ika masuk Tunas Puteri ke hape ntah, zar pun tak sure. Uniform dah beli tapi bulan April baru pakai..

Lengkali kalau tak smepat sangat sediakan susu kat ofis, kalau busy munum jer secawan. zar mmg ada stok kat ofis, kengkadang ppeagi mmg kalut, nak bf pun tak sempat

MOKCIK AZWA said...

klu ada gastrik, tak digalakkan minum susu n milo. ikut kata doktor nanti tambah teruk gastrik.

yang doktor tu ajarkan pada mokcik, klu perut kosong, kepala mula pusing, ambil air suam bancuh gula terus minum. sokojap jer, insyaAllah ok.

beli baju koko anak jer dah dekat RM200 huhuhu

Dee said...

lain kali spare biskut dlm keta uncle..x elok perut kosong..gastrik nanti..

Kei's Mom said...

sarapan itu perlu pak Zino...better sedia crackers utk disantap swaktu2. cuaca sama ternyata ya..unpredictable!..