Wednesday, September 29, 2010

kisah blog


sedang berlangsung sekarang di TV3 kisah berkaitan dengan blog, ada tiga orang panel yg nmembincangkan pasal blog.. sorang penulis blog politik , sorang lagi blogger seorang Dr perubatan, zino pernah di rujuk utk mendapat rawatan dengan blog ni satu masa dulu, sorang lagi blogger sosial yg bercerita berkaitan famili dan anak anak . banyak perkara yg di kupas dan di bincangkan.. segalanya berkaitan dengan blog.. makna nya kegiatan blogging telah di iktiraf sebagai satu kegiatan yg sihat dan melibatkan banyak pihak..

Salah sorang panel , atau blogger tu mengingatkan zino kepada kisah yg berlaku kepada saya satu ketika dulu, masa tu zino mengalami masaalah sakit perut yg kronik, sehingga akhir nya perlu di rujuk kepada Dr panel majikan.. Dr pakar yang merawat zino dulu ialah Datuk Dr Redwan Bakar yang menjadi salah seorang panel perbincangan malam ni.. yg sekarang juga bergiat dalam menulis blog.. zino mendapat rawatan atau pemerhatian dari Dr tersebut bukan sekali atau dua kali tapi bertahun sebelum di "lepaskan" dan tak perlu lagi mendapat rawatan susulan..

sebagai kesimpulan nya.. penulis blog mempunyai peranan dan perlu bertanggung jawab dalam menyebarkan pelbagai bentuk maklumat di dalam dunia siber.. dan masing masing perlu membuat kaedah suntingan sendiri supaya apa saja yg di tulis tidak menimbulkan kontrovesi yg boleh menimbulkan keadaan keresahan di kalangan masyarakat ..

satu soalan, kenapa anda menulis blog??

11 comments:

NARDtheNERD said...

menulis untuk puaskan hati sendiri. :)
kot.

eliana_adnand said...

menulis utk kepuasan.. ;)

MOKCIK AZWA said...

Blog sudah menggantikan buku diari kehidupan...bezanya dulu isi kandungan diari hanya kita boleh membaca.. kini dengan blog boleh dikongsi dengan rakan2.

Berblogging bukan kerana nama...

p/s ada tak doktor tu citer dalam blog dia tentang seorang pesakit dia yg mengadu sakit perut kronik sehingga bertahun2...?

lupekanje said...

sajo nk share apa yg diketahui, yg dirasa, yg tk puas hati... tu pun ikut tahap kerajinan...tgk..skrg dah besawang...heheh

lupekanje said...

btw, acik pinjam gambar blog ni jadikan wallpaper PC kat opis...sejuk je mata tgk rumah kamfung nih..
tq.

kak Erna said...

sobab kauyang suruh...he he..mulo2 macam tu lah..ado yang suruh tulis..lopeh tu seronok pulak..boleh kongsi apa saja..

KAMATO said...

kalaulah tulisan itu boleh memberi ilmu yg berguna kepada pembaca, bagus la tu....

pssst, pb dah tanya lama kita tak buat ghatering

Zareda Norman said...

log dan FB memang diiktirah, ia mejadi tabiat buruk bila disalahgunakan aje

Dee said...

suka2 je uncle..utk tatapan peribadi..

ciK LyndaWawa igUana said...

jadi teruskan mengguna blog..hehehhe

zino said...

NARD
elok tu tak kacau org lain hehe

elina..
setakat ni puas tak bila menulis? hehe

azwa..
dia banyak tulis artikel pasal kesihatan..hehe

Acik..
lulus hehe

erna..
ponek den kempen baru la nak tulis kan hehe

kamato..
minta org pucung tu setkan hehe..

zar
betul tu.. zino tulis blog selepas tengok tulis hehe

Dee
ok la tu..

linda..
akan di teruskan selagi terdaya hehe