Sunday, January 13, 2013

pilihan masing masing...

assalamualaikum....

dalam apa saja perkara yg kita lakukan 
kita perlu membuat piliha.
nak makan pun kena pilih...
kadang tu nak ambik lauk pun sikit punya lama memlilih..
kuis sana kuis sini tak juga cedok2..
ambil seketul letak balik...
lepas tu cedok balik...

nak beli baju lagi lah kena pilih..
kaler ni merah sangat 
kaler tu pucat pulak..
yg itu ambik tak jadi
yg ini ambik letak balik..
sekali test.. tak pekenan juga... 
pilih lagi..

nak cari awek lagi la kena pilih
nak yg cun je... 
nak yg putih melepak je
nak yg seksi meksi je..
nak yg macam tu la
nak yg macam ni la..
kadang tu letak spec terlalu tinggi..
entah sampai bila asyik dok memilih tak habis2..
tak sedar usia semakin bertambah....

bila berkawan pun kena memilih..
pilih yg baik baik
pilih yg alim alim
pilih yg berbudi bahasa
pilih yg mudah bawa berbicara
pilih yg boleh membimbing kita...

nak pilih pemimpin...
kau orang semua dah besar panjang
yang mana intan yang mana kaca
yang mana benar yg mana auta
yang mana tulin yang mana palesu belaka
yang mana ikhlas yang mana bermuka muka

dan bila memilih agama
kita umat islam tidak ada pilihan..

KATAKAN LAH (WAHAI MUHAMMAD) :(TUHANKU) IALAH ALLAH YANG MAHA ESA;ALLAH YANG MENJADI TUMPUAN SEKELIAN MAKLUK(UNTUK MEMOHON SEBARANG HAJAT); ALLAH TIDAK BERANAK,DAN JUGA TIDAK DI PERANAKKAN;DAN TIDAK ADA SESIAPAPUN YANG SERUPA DENGAN NYA



demi agama islam yg kita sama sama sayang.. 
kita sepatutnya sepakat..
kita sepatutnya sependapat
kita sepatutnya bermuafakat
kita sepatutnya saling mengikat
kita sepatutnya semakin kuat
kita sepatutnya ........





10 comments:

Kengkawan said...

entry yang sangat mendalam..
i like!

MystoryPic said...

Kalau la senang nak buat pilihan...

zino said...

Andak
terima kasih..

zino said...

MtstoryPic
betul ada masa2 nya sangat susah utk memilih...

MOKCIK AZWA said...

Sepakat membawa berkat..tapi kerana politik.... hmnnn...ntahla..

Angah said...

nak berpolitik, berpolitik lah, nak sokong mana-mana parti pun sokongla, tapi bila datang bab-bab agama tidaklah boleh berkompromi dengan anasir-anasir yg cuba merendah-rendahkan agama kita

harus bijak memilih juga!

zino said...

azwa
bagitu la nampak nya yg berlaku

zino said...

angah
itu yg tak berapa nak paham..

Anggerik cahaya said...

Yang penting saya tak salah pilih suami... I Like.. terima kasih Allah ;)

zino said...

Anggerik
alhamdulilah...semoga kekal bahagia..