Sunday, April 14, 2013

Sajak pilihan raya...

sajak pilihanraya....bukan hari raya..

tarikh mengundi telah pun pasti...
yg selama ni di nanti nanti..
terjawab sudah segala tekateki...
ramai meramal semuanya lari..

bakal calon pulak resah gelisah
nama naik ke atau dah jadi sejarah
kalau terpilih ucap la alhamdulilah
kalau di gugur sila lah pasrah
jangan buat hal jangan cari helah
kalau bertanding lagi dah gerenti kalah
sila berundur sila beralah...

yg tercalon tentu la suka
yg pertama kali bertanding lagi la gembira
kempen tu pulak tu jaga tatasusila
jangan main belasah yg ikut kata
tabur fitnah merata rata
cuba tunjuk anda tu berbibawa
calon pilihan yg boleh bekerja
agen perubahan yg rakyat minta
bukan tempat nak kumpul harta
SPRM perhati kena jaga jaga....
tertangkap nanti mana nak tunjuk muka..

saya?
saya pilih mengundi..

8 comments:

zino said...

sajak ni dah terbit di FB.. baru di copy paste di sini...

Amin A. R said...

saya pilih untuk duduk di rumah di hari mengundi..heheh

Angah said...

say mesti pilih!

Angah said...

say mesti pilih!

Yunus Badawi said...

Tempat saya pertandingan dijangka sengit sebab BN beriya-iya nak takluk kembali Selangor.

Malam ni pemimpin PR akan datang ke kawasan kami utk umumkan senarai calon mereka.

Zareda Norman said...

Undi jangan tak undi. Hehe in8 kai krlima bagi zar mengundi di dengan jayanya

MOKCIK AZWA said...

Undilah kita semua calon pilihan di hati hehehehe

Murni Alfathunnisa said...

saya pilih AFUNDI...haha...
kreatif abah zino buat sajak nooo