Friday, December 9, 2016

Percutian ke Pulau Mutiara... episod satu.

assalamualaikum...

1. pada 5hb Dis sehingga 7hb Dis. terlaksana program kami utk bercuti ke Pulau Pinang. saya mem adik dan anak angkat saya Nurul Nadia dan Faizal.. 

2. Idea percutian ini tercetus semasa lawatan kerja kami ke PP beberapa bulan sebelum ni. masa tu memang tak sempat nak berjalan sebab di penuhi dengan program lawatan kerja... maka kami berjanji utk datang lagi bercuti..

3. percutian kali ini... atau percutisn ke PP ini sangat berlainan dari cuti2 ke sini yg pernah kami lakukan beberapa kali sebelum ini. tiada batu peringgi tiada bukit bendera tiada botanical garden... semua tu tiada.. itu percutian main stream....

4. bila Nurul Nadia mencadangkan kami menjejak heritage trail dengan berjalan kaki.. di tengah bandar.. saya terus bersetuju.. dan sangat teruja utk melakukan nya..

5. percutian ini hampir di batalkan.. kerana plan A tak menjadi.. dengan segera kami bertukar ke plan B dan minta Nurul Nadia google tempat penginapan... bila dah dapat saya minta dia standby utk arahan seterusnya.. masa ni saya belum apply cuti lagi. tapi sengaja saya war warkan dlm group akan bercuti.

6. Pagi2 Jumaat tu saya mengadap bos No satu utk mohon restu utk bercuti. masa saya di anugerah jawatan ini dulu dia dah pesan lepas ni tak payah cuti.. mana2 cuti yg ada tu sedekah je dan anggap lah dulu masa muda2 pernah tuang kerja.. hehe.. sedih kan . tapi pagi tu bila saya apply dia sendiri yg sebut.. pergi lah bercuti.. ehh kenapa pendek sangat .. hehe

7. perjalanan ke PP di mulakan se awal jam 8.00 dan Nurul Nadia bersama kami utk bergerak dulu ke PP sementara Faizal terpaksa menghadiri satu mesyuarat di Putrajaya..dan akan datang kemudian.. kerana tak dapat cari pengganti.. ramai pegawai yg bercuti.


setiap kali ke utara RnR sg Buloh menjadi pot utk breakfast.. dan bila di sini saya suka makan nasi lemak bungkus ni..

bukan satu bungkus tapi dua bungkus utk bekalan sehingga ke PP.. 

bersambung ..

4 comments:

Kakcik Seroja said...

Beberapa tahun lalu saya juga pernah menjejaki tempat2 yang Abah Zino pergi itu dengan berjalan kaki bersama kawan2... penat tapi puas... :)

zino said...

itu la dah lama teringin nak baru bertemu regu yg sesuai... hehe

Angah said...

Angah selalu ke penang asik ke batu feringgi je, so dapat ilham dah ni boleh lah try nanti

zino said...

itu la saya pun biasanya ke tempat yg sama ..