Thursday, March 25, 2010

Back to business as usual..

Tiga hari tak menjengok blog dan tiga hari juga tidak membuat kunjungan balas ke mana mana blog.. kerana tiga hari berkurung di shah alam, tak le berapa jauh tapi kerana program berlangsung siang dan malam rasa tak seronok nak balik rumah, walaupun pada awal nya dah plan sedemikian.. tugasan yang di berikan telah selamat di sempurnakan.. menunggu apa kata the big bos.. kalau dia setuju.. alhamdullilah.. kalau sebalik nya.. masaalah hehe.. tapi semua berharap apa yg telah di bincang, apa yg telah di rumus mendapat pandangan positif dari beliau..

kebetulan Hafizah terpaksa berulang alik ke HKL selama tiga hari juga.. program memperkenalkan kerjaya sebagai Doktor oleh JPA.. sebelum ni dia ada apply biasiswa JPA utk program tersebut.. sebagai langkah awal semua calon di perkenalkan dengan kerjaya berkaitan dan di bawa melawat ke unit unit yg di rasakan semua bakal calon perlu tau dan merasai keadaan dan suasana nya.. tempat wajib yg perlu di lawat bilik2 operation iaitu melihat sendiri operasi yg di lakukan.. juga ke bilik mayat dan sebagainya.. lepas tu mendengar ceramah dari doktor2 yg bertugas di unit kecemasan, dan mereka yg sedang menjalankan housemanship.. perlbagai cerita pro dan contra .....lepas ni boleh lah buat keputusan muktamat...

so hari ni back to business as usual.. pepagi tadi dah ada meeting.. dalam bilik ni pun bertimbun surat utk di baca dan di minitkan.. fail pun berlambak utk di lihat dan di ambil tindakan.. mungkin tuan/puan lebih sibuk lagi.. selamat bertugas dengan penuh didikasi dan sabar.. lakukan yg terbaik.. inshaAllah ganjaran nya di kemudian hari..

10 comments:

Mak Su said...

selamat berjaya buat hafizah :)

adie said...

selamat kembali berblog! hehe..

nnt kalu Hafizah jadik doktor,bleh aa saya dpt diskaun nnt.hehe

zino said...

maksu..
mudah2an..inshaallah

penyubiru..
ingta tadi nak minta MC ke hehe

Jard The Great said...

sama ar.. ehehe

Pok Li said...

selamat jadi doktor

Acik Erna said...

kaka berani ke..anak bos se kek sini..tahun lopeh..dah buek camtu la..3 hari ayah e..hantar ulang alik ke spital..akhir nya..ambuk bidang lain..
harap2 kakak tetap dengan keputusannya dan selamat berjaya untuk kakak..

Zareda Norman said...

fiza minat buat medic. Good luck to Fiza semoga tercapai cita cita

Anonymous said...

bapa mana yang tak bangga lihat anak berjaya dengan kerjaya kannns,

salamm,

Dee said...

hafizah nk jadi doctor ye..bagusnya..uncle n wife mesti bangga kan..

Catwoman said...

Salam zino....

Apa khabar? Lama sy tak singgah sini...

All the best to Hafizah ye.... kerjaya sbg seorg doctor adalah amat mulia......lakukan yg terbaik ye.

:)