Saturday, March 13, 2010

dah memang tugas.. buat je..

masing masing dah gelisah.. apa tidak nya dah melewati jam 12.00 malam tapi nampak macam pengerusi masih bersemangat nak meneruskan mesyuarat... agenda menang banyak dan tak pernah habis.. pengerusi kata since esok tak kerja kita stop jam 2.00 pagi.. what !!! tapi saya cukup berbangga dengan big bos sorang ni.. cekap dalam membuat penelitian, cepat menangkap mana mana bahagaian yg di rasakan tidak mengikut peraturan.. sehingga yg nak bagi brief tergagap gagap dan melakukan lagi banyak kesilapan.. setiap permasaalah dia ada jalan penyelesaian..

bila pengerusi keluar sekejap ke bilik air agaknya..masing masing meluahkan keluhan... bila nak habis ni.. jam dah pukul 1.00 pagi.. betul ke nak stop jam 2.00 ?? sorang pegawai bertanya.. tapi keluhan terhenti bila big bos masuk.. semua menikus semula .. tak berani nak bersuara untuk meminta jawatankuasa menangguhkan perbincangan .. biar dia yg kata berhenti baru lah boleh berhenti.. kalau dia kata kita teruskan sampai ke pagi nampak gaya nya sampai ke pagi lah... no body dare to question... banyak permohonan yg di luluskan ada yg di tangguhkan utk kajian lanjut. dan sedikit yg di tolak.. yg penting keputusan di buat secara konsisten berpandukan garis panduan yg jelas.. terpakai utk semua keadaan.. tiada pengecualian .. telus ..setiap permohonan di beri timeline.. wajib di patuhi.. kalau proses terlewat dari peruntukan bersedialah menerima lecture yg panjang..

akhirnya jam 1.15 dia sendiri yg nak berhenti.. dah tak larat.. masing masing kembali segar.. senyuman terukir secara spontan.. sebelum berpisah dia beri cadangan.. cari masa.. set kan utk bermesyuarat secara maraton, bentang semua permohonan.. buat semua keputusan.. lepas tu boleh berehat panjang...

satu cabaran......

7 comments:

Pak Ngah: said...

:: salam...

:: keadaan memaksa kita untuk bekerja sebegitu.. dan bukannya selalu sebegitu.. fuh.. terasa puas dan lega bila kerja disempurnakan..

silversarina said...

Tugas tetap tugas , InsyaAllah pahala menanti .

Suatu masa dulu suami saya adakalanya tido di tempat keje atau balik 4 pagi dan pegi semula keje 7 pagi ketika terlalu banyak keja perlu dibereskan ... itu sudah tugas .

tunbegia said...

mesti bonus lumayan sedia menanti,

salamm,

ckLah @xiiinam said...

Selamat bertugas...

Yunus Badawi said...

kalau mcm ni boleh dpt kelulusan KM dan pelan bangunan dlm masa yg ditetapkan. Tapi sayang saya dah tak jaga projek di dlm kawasan DBKL huhuhu

Yunus Badawi said...

oh ya dah meeting sampai pukul 1:15 pagi zino sempat lagi buat n3 ni pukul 2:22 am. Hebat!

Zareda Norman said...

berat betul tanggungjawab tu... otak dah tido tapi tuannya masih bekerja...