Sunday, October 10, 2010

sangat malang...







12 maut bas ekspres hempap beberapa kenderaan

10/10/2010 10:53pm

SEREMBAN 10 Okt. – Seramai 12 orang maut, manakala berpuluh-puluh lagi cedera apabila dua buah bas ekspres, tiga buah kereta dan sebuah van terbabit dalam kemalangan di Kilometer 223, Lebuh Raya Utara Selatan, berdekatan Plaza Tol Simpang Ampat, Alor Gajah dekat Rembau petang ini.

Berikutan nahas ngeri yang berlaku pukul 6.50 petang itu, lalu lintas kedua-dua arah terpaksa ditutup kepada semua pengguna lebuh raya dan menyebabkan kesesakan yang teruk. – Utusan.

PETALING JAYA: At least 10 people are killed when an express bus crashed into a guardrail and ploughed into four vehicles near Simpang Ampat on the North-South Expressway in Negri Sembilan Sunday night.

Forty-five others are said to be injured.


apa yg sebenarnya telah berlaku ni.. sangat malang.. takziah kepada keluarga yg kehilangan ahli keluarga dan sanak sedara..

gambar2 di petik dari posting di FB..

12 comments:

NARDtheNERD said...

takuutt.
:(

Kengkawan said...

malang x berbau

KAMATO said...

di negara kita ni, ramai mati bukan sebab perang tapi atas jalan raya

manje said...

takziah buat keluarga mangsa...
mmg mengerikan... dan sgt malang :"(

MOKCIK AZWA said...

Semalam di FB ada kawan yang tersangkut dlm jem akibat kemalangan tulis tentang hal ini. Tak sangka pula keadaan begitu teruk sekali. Terutama keadaan kenderaan yg tersepit di bawah bas...yaAllah..tak dapat membayangkan keadaan mangs didalam myvi tu...ngeri betul

Semoga Allah melindungi kita dari kecelakaan sedemikian rupa...

Mak Su said...

ya Allah!!!

fieyda said...

salam,

everyweek travel from ktn - kl and kl - ktn... setiap kali selisih lori takper lg sbb kenderaan berat dan very slow but bila selisih ngan bas pergh takutnyer...
kiter kereta bawa 120km tp dia lg laju dr tuh....takut nyer nak nak time turun bukit...cepat2 jarakkan kereta samaada slowkan kereta hingga 40km atau masuk lorong tepi sekali...

takziah utk yg terlibat dlm kemalangan ni smlm

Angah said...

ngilu perasaan mengenang kejadian ini. ye lah dah ajal...

Masy said...

innalillah..

dgr kata jumlah korban dah meningkat kpd 15 org. wallahualam..

zino said...

Nard
memang menakutkan..

andak
sungguh..

kamato
macam2 kempen dah di buat tapi hasil di takuk lama..

manje
malang sungguh..

azwa
tak sanggup nak tengok..

maksu
kita berhati2 orang lain yg jadi punca..

fieyda
selalu berhati2 di hiway tu..

angah..
sedihkan..

masy
ia ke belum dengar berita lagi..

en_me said...

malang kanns.. uhuhu

Zareda Norman said...

takziah kepada keluarga mangsa dan Alfatihah kepada yang terkorban

malang memang tidak berbau