Monday, October 25, 2010

hilang

tempat kunci..

bila kakak minta saya belikan makanan malam tadi baru perasan kunci kereta tak ada.. tanya mem nampak kunci tak? tanya adik.. tanya kakak semua jawapan sama.. tak..alamak mana pulak tercicirnya.. kebiasaan nya ada dua tempat je kunci tu bila balik.. sama ada di gantung kat dinding tu atau di letak atas meja.. sesekali masih tersimpan dalam poket seluar.. dan ada sekali dua .. masih terletak dalam kereta.. itu sekali dua je lah..hehe

jenuh mencari.. memikir pergerakkan balik tadi dari mana kemana.. memerah otak membayangkan masa balik tadi bila masuk apa yg di lakukan.. duduk kat mana, berjalan kemana.. semua tempat tu di jengok balik.. masih tak jumpa.. hari semakin malam.. kunci masih tak jumpa.. lantas minta mem keluarkan kunci spare dulu.. sementara kunci yg asal muncul.. keluar la ke kedai membeli nasi utk kakak dan adik.. kami rasa macam dah kenyang je makan di time square tadi.. balik dari kedai cuba pulak cari kat luar ..masih tak jumpa..

adik kata "mungkin tinggal kat time square tak abah" hehe.. "kalau tinggal kat sana macam manan kita balik tadi" hehe.. ah ha kan hehe.. adik pun kena kerah sama utk mencari , sambil baring je dia jawab tak ada abah.. cari nya tak hehe.. maka sampai masa utk menghantar fizah balik ke shah alam.. entah mana lah kunci tu.. kalau tak jumpa juga terbayang nak kena tukar set kunci kereta.. mana tau kunci tercicir kat luar dan telah di jumpai oleh sesaorang.. bahya tu..

balik dari menghantar fizah sekali lagi operasi.. bincang balik kemana pergerakkan zino selepas sampai rumah.. segala corok rantau dalam rumah dah di geledah.. cuba pulak fikir masa kat luar tadi.. berbekalkan lampu suluh yg tak berapa terang cuba pulak menyuloh di luar.. sebenarnya sebelum tu dah cari pun.. dah cuba cari dalam kereta , di bawah kereta.. dan sekitar kereta tak ada juga.. tapi nak juga tengok semula mana tau.. teringat ada buka peti surat.. dalam peti surat tu kosong je.. so pegi lah ulang tayang buka peti surat.. tersentuh la pokok pagar kat sebelah peti tu.. terdengar bunyi benda jatuh.. bunyi besi.. bila di suloh.. sah kunci kereta di dalam longkang.. macam mana dia boleh tersangkut kat pokok tepi pagar tu.. muskil.. mistri..

syukur alhamdulilah..

13 comments:

SoFie NuR said...

alhamdulillah jumpa jugak akhirnya..
tapi pelik pun ada...jauh merantau kunci tu...

Pak Ngah: said...

:: salam..suatu pengalaman tuu..seluruh ahli keluarga menggerakkan minda utk mencari..sama2 berfikir..selalunya begitu..yg hilang berada di suatu tempat yg di luar jangka.

♥ manje ♥ said...

Salam

banya berfikir kot tu... :D ~

Zareda Norman said...

oh sungguh misteri...

agaknya kunci tu jatuh dan ada orang campak masuk pagar dan tersangkut kat pokok.. agaknyerlah kan

kak Erna said...

kono pasang cctv dari pagar tu.bilo dah jadi camtu..tau lah cito sobonar..he he..

Angah said...

jgn biar diri anda di selubungi misteri....:D

Dee said...

jumpa juga akhirnya ye uncle..sib baik terlanggar pokok n dgr bunyi benda jatuh..kalo x, x jumpalah kan..teringat MIL cari satu rumah kunci motor dia hilang masa raya aritu..x jumpa gak..pakai kunci spare je...

ciK LyndaWawa igUana said...

banyaknya kunci....~hehhee..nak satu tempat letak kunci......=)

zino said...

sofie nur
lega rasa nya..

pakngah
semua di kerah berfikir dan mencadangkan kemungkinan2.. hehe

manje
itu lah akibat nya hehe

erna
macam nak suruh ilang sekali lagi di tempat yg sama hehe

angah
sikit2 ok kot hehe

Dee
sebelum tu dah tengok pun kat situ .. tak jumpa pun hehe

wawa
kena tempah tu hehe

DLSJ Sahrul (nbk466) said...

Kawan den pernah tertinggal kunci kat lurah wiper kete kawan lain. Kete kawan tuh dah sampai Mantin dari Senawang baru sedar..sib baik tah tercicir tengah jalan. Spare key kat JB lak tuh..hu.hu..hu...

en_me said...

beli jer kete baru.. ehehe

sya said...

misteri tu... dah terjawab ke belum?.. Penah kunci kat rumah dulu di bawa kucing bawah katil anak.. kami ternampak dia menggonggong nak bawak masuk.. rupanya banyak mende lagik dia dah bawak ke bawah katil tu..

zino said...

nbk..
susah jugak tu hehe

en.me
keter mainan boleh la hehe

sya
tak ada teori lagi.. hehe