Monday, November 29, 2010

kenduri aqiqah...

ada yg mempertikaikan seluar yg kotor bukan sebab buat kerja tapi sesaja
supaya nampak macam la buat kerja .. hehe ye ke? hehe

bunga di halaman rumah..

bunga di tepi pagar..

tetamu ni kira macam adik beradik sepupu la..
kenal ke?

angah dengan ipar duai...

yg ni tetamu jauh tetapi dekat..

berkat dari bapak sedara along...

yg ni abang sepupu along..

acara cukur jambul bermula...

teringat masa zino dukung along baby dulu...
atas rumah ni juga...

memula angah yg cadang nak buat majlis aqiqah utk evi Qaisara .. bila along dapat tau dia pun nak joint sama utk aqiqah dan majlis bercukur utk Aisyah Fauzana... onyang yg tentukan tarikh sesuai utk majlis dua cicit tu.. maka jadi lah majlis JV along dan angah di kampong .. memang kami suka buat majlis di kampong mak.. setiap kali mak kenduri kami pilih adakan di kampong.. Arifah dulu pun buat di kampong juga...

sanak sedara mak di kampong memang ramai, majlis yg paling sederhana pun penuh serambi dan runag tengah rumah tu... masak memasak semua nya gotong royong.. dan sudah tentu masak lomak cili api yg enak tu tidak ketinggalan...majlis kali ni bertambah meriah bila dua tetamu jauh dapat hadir.. walau pun jauh sebenarnya mereka sangat dekat...sorang dekat sebab asal dari kampong sebelah je... dan sorang lagi dekat sebab ikut suku kira macam adik beradik sepupu .. cerita panjang biar dia org tulis hehe... jangan lupa buat promosi baik baik ya.. hehe..

kepada yg tak berkesempatan hadir, lain masa lain ketika kita jumpa...satu pengajaran.. jangan buat jemputan melalui invitation dalam FB... hehe


15 comments:

~ yus ~ said...

Ada marhaban sekali ke tu Abah Zino? Makcik2 berbaju ungu itu nampak seronok memeriahkan majlis. Siap ada mic tu, mesti meriah ni..:D

kak Erna said...

tau pun..jangan buek lagi..nasib ado omak tipun..kok tak..tak poi la jawab e.he he..

Mardihah said...

eeeee...seronoknya balik kampung...:) caantiknya kawasan rumah...

Kak Elle said...

hampir terliupa dgn undangan ni..wah agen 007 pun ada juga ye...hehe dah sihat ke anak beranak tu?
wanmommy ngna tokdaddy tu dekat je sekampong kan?

Mak Su said...

keh keh keh, sowi, tak roti nak baco invite fb

MOKCIK AZWA said...

hehehe..samo ler mokcik pun mengaku bersalah jugak hahaha...harap hukuman diringankan, denda makan nasi arab sajork hahaha...Lagipun, hari tu memang tak dapat nak hadir pasal dok sibuk mengangkut anak2 ke Putrajaya.

Seronoknya buat acara macam ni dah tu buat pulak kat rumah yang memang tradisional abess tu...sangat menarik.

pB said...

sampai ke luar rumah

Angah said...

wahh sonoknye orang yang dah ramei cucu ni...

Dee said...

seronoknya aqiqah di kampung..betul tu uncle..dee pun nasihat kt cousin..jgn buat jemputan di FB kalo psl kenduri kendara kepada saudara mara..sgt2 x sesuai..sbb org tua x semua tgk FB hari2..org muda pun..x semua..

aNIe said...

Alhamdulillah segalanya berjalan lancar... apa2 kenduri pun kalau buat kat kampung memang kira happening lah...hehehe

CuTeMiUt78 said...

lama tak singgah sini... seronok buat majlis aqiqah cengini

zino said...

yus..
memang meriah tu yg along dan angah nak buat kat kampong hehe

erna
ramai yg tak bukak lagi tu hehe

mardihah
banyak ilham kalau duduk kampong tu hehe

kakelle
kampong sebelah je.. hehe

mak su
kali ni di maafkan..hehe

azwa..
dia org sumer ada kat sini ke? meriah tu hehe

pB
nak ambik gambar rumah hehe

angah
seronok nyerrr hehe

Dee
ada langsung tak klik pun hehe

anie
betul tu hehe

cutemiut
banyak kisah tertinggal hehe

MULAN said...

waahhh... seronok kendori kat kampong... lain suasana nya..

atty's said...

kty lak kalo jemputan kt fb ni lambat sikit ngknya .

zino said...

mulan..
di kampong suasana tu lain sikit.. hehe

atty's
jemputan ni perlu personal.. kalau di FB mungkin dia org rasa ajak ayam kot hehe