Saturday, July 30, 2011

operasi berjalan lancar....


kerja kerja meroboh di mulakan pada jam 10.00 pagi
sebagaimana perancangan awal..


siapa punya kereta tu??
kalau nak tuntut cepat angkat tangan hehe..



pihak TNB membantu memotong bekalan
demi keselamatan..


ada yg nak buka sendiri
ok silakan segalanya di permudahkan..


ada yg dah berpindah pun ke tempat baru...
bukan jauh sangat pun sebelah je...
mereka akan kekal di sini sehingga projek siap
sebelum masuk ke tapak yg lebih selesa..



sebahagian lagi kedai sementara
utk mereka meneruskan perniagaan..



kerja kerja mengangkut barang sedang berlaku..
sekiranya mereka perlukan bantuan mereka hanya perlu beritau
ramai petugas yg sedia membantu.. no problem..


sementara kerja kerja berjalan
para perancang berehat sambil minum...
agaknya sebab tension dan panas..
tak sedar dah bergelas2 air yg di oder..
nasib baik tak mabuk teh hehe



itu satu fakta sejarah kedai di sini telah ujud sejak 1934
lama tu.. dan kedai2 lama ni pun dah di senaraikan sebagai haritage..
tak boleh di robohkan tapi boleh di ubah guna kalau tuan dia berminat..


kedai ini akan kekal bagini selama nya...
para peniaga dan pihak berkaitan kena lah cari jalan utk memajukan perniagaan di sini..
ikut la langkah melaka... jadikan tempat tumpuan pelancong dan sebagainya..
ala ala jonker's street tu..



kedai ini harus di robohkan telah sekian lama duduk atas tanah kerajaan
sampai masa utk di bangunkan.. jangan mare ya..



yg telah rebah ke bumi..



menunggu masa utk di rata dan di bersihkan...

kedai kedai koboi ni akan tinggal sejarah...
kita perlu bergerak ke depan..
kami dah menuggu cukup lama
dengan bagitu sabar..
tapi hari ni telah ada noktah..
tak boleh nak di tangguh kan lagi..

dengan kejayaan operasi ini juga saya ingin merakamkan penghargaan dan ucapan ribuan terima kasih kepada semua pihak yg telah memberikan kerjasama, walaupun dengan notis yg sangat pendek.. hari khamis kita berbincang dan memutuskan operasi meroboh perlu berlaku hari ni.. anda semua telah menjalankan tugas dengan professional, segala masalah kita hadapi bersama, ketegangan dapat di redakan.. kerja kerja di lakukan dengan penuh hemah.. segala kerenah kita layan dengan sebaik nya.. memang ada yg tidak puas hati .. tapi kalau kita gagal akibat nya ada lebih buruk... ketepikan kepentingan peribadi.. akhir nya segalanya berjalan lancar... tahniah utk semua...

10 comments:

Dee said...

syukur..operasi berjalan lancar..kedai sementara pun dekat je..eloklah tu..

puteri ain said...

teruk jugak . alhmdlh smuanya berjln lncr

zino said...

Dee
mereka di ambil kira dalam pembangunan..

zino said...

puteri ain..
ada bantahan awal tapi dapat di selesaikan... dah galak kali bincang dengan dia org ni..

azi said...

Zino..
Syukurlah..semuanya dah selamatkan...
memang patut kedai2 itu dirobohkan untuk pembangunan. Lagipun diorang dapat kedai baru yang lebih selesakan..?

ciK LyndaWawa igUana said...

alhamdulillah...--

Zareda Norman said...

harga untuk pembangunan...

zino said...

azi
unit kedai yg lebih baik...

zino said...

wawa
amin..

zino said...

zar
perlu terus maju ke depan..