Saturday, December 10, 2011

majlis minggu lepas...

salam semua..

ini majlis yg zino hadir minggu lepas.. bukan yg baru berlangsung siang tadi... kena lah bagi laluan majlis ni dulu.. kawin anak kakak yg menjaga Hafizah sejak kecil dulu... kakak ni dah jadi macam keluarga kami, setiap kali anak dia kawin kami akan ikut serta, anak dia yg pertama dulu kawin di Bandar Pusat Jengka, kami pergi, lepas tu sorang lagi ke Tapah nun.. kami pergi juga.. kalau area KL memang sangat la.. kali ni ke Taman koperasi Polis... dengan senang hati la kami ikut sama rombongan pengantin lelaki tu..

bila sorang sorang anak dia kawin, akhirnya nya jadi meriah macam ni kata nya dah ada 2o orang cuucu.. kaya dengan kasih sayang kakak ni..

sempah la mem merenjis air mawar utk ke dua mempelai...

mem dengan mama Hafizah.. dia jaga Fizah macam anak dia sendiri sejak Fizah lahir
sampai umor Fizah 8 tahun..

pasangan mempelai sama padan sama cantik..
anak lelaki bongsu

ada selingan pertunjukkan silat... lama dah tak tengok silat masa kenduri kawin ni..

pendekar2 melayu...

nah ambik kau... !!

yg duduk belakang sila jauh sikit ya..

jangan ingat den kocik ni tak bahayo kalau berani sila masuk..

ok la... bagitu lah kisah nya... nanti kita sambu ng lagi cerita perjalanan yg masih tertangguh.. ada beberapa siri lagi.. pengalaman dan pengamatan zino bila berada di tempat orang...


14 comments:

Acik Erna said...

meamng lamo tak tengok silat..tapi apo namo e tu kan..kalaunkek kampung kito memang tarian piring tu yo.

zino said...

erna
yg tu silat pulut hehe

ibundo said...

dah lama tak tengok orang bersilat..

MULAN said...

suka sangat kalo wedding ada silat2... sangat tradisional..

MOKCIK AZWA said...

Elok sangat la hubungan silahturahim tetap terjalin sehingga sekarang kan..

beria2 juga pendekar2 tu bersilat hahha

zino said...

ibundo..
patutnya zino video kan hehe

zino said...

MULAN
betul tu...

zino said...

azwa..
seronok juga tengok dia org berlawan... tapi bila silat olahraga tu semua main sepak2 ya hehe

Mak Su said...

ni yg di bangikoh? ese tak dapek hadir, tapi terimo jemputan.. huhuhu.... tup tup MIL sakit pengsan kek bilik air... bergogeh balik perak.

azi said...

Zino..
Tak ade ole-ole dari luar negara ke untuk orang SP ni..he..he..lawak aje tau...

Zino.cantiknya pengantin!..sama cantik dengan Mrs. Zino...:)

MOKCIK AZWA said...

Alhamdulillah akhirnya selesai membaca travelog Zino tu..sangat menarik terutama pasal tak jumpa suis lampu tu hahahha... dgn kisah menaiki basikal tu pun menarik juga. Mokcik ni ntah bila la ada rezeki nak sampai ke negara orang ihikkss..

zino said...

Mak Su
yg ni bukan kek Bangi.. ni ke taman koperasi Polis.. yg bangi belum terbit

zino said...

Azi
ye ke hehe

zino said...

azwa
nanti sampai la tu...