Wednesday, May 30, 2012

sepetang di taman okid..

Assalamualaikum

Kita masih di Chiang Mai... kali ni zino nak bawa tajuk yg ringan cerita yg ringan benda tu pin ringan... tak banyak yg nak di tulis kita tengok gambar je.. kalau sape tau nama setiap bunga okid tu sila masukkan dalam komen .. yg zino tau okid tu kaler merah ke kuning je hijau ke oops ada warna hujai ke? daun je hijau kot.. nama saintifik macam geng yg pakar pasal bunga tu tak boleh la....



































































6 comments:

CS @ Mama AA's said...

rumah sy byk bunga. tp ble try tanam orkid x menjadi plak huhuhu

Angah said...

angah tahu orkid je, jenis-jenis orkid tak tahu le pulok..

Aleeya (Yaya) said...

canteknye orkid2 neh, mak penah citer masa dia preggy kan my sis no. 4, dia suka tanam orkid, byk sgt pokok2 orkid ..bila anak dia lahir...jiran2 panggil anak dia orkid, tapi nama my sis dlm i.c bukan lah orkid, cuma jiran2 kat umh mak panggil dia orkid sampai la skrg hehehehe

azi said...

Cantiknya bunga-bunga orkid tu..!!.
Saya peminat orkid, tapi satu pasu pun pokok orkid tak ada kat rumah saya...orkid plastik banyakkk...he..he..

m.u.l.a.n said...

wallaaa.... suka orkid2...

Zareda Norman said...

tu semua orkid hybrid.. Nama macam macam.. :-)

yg gambar bawah tu heliconia, spesis ginger tu