Thursday, May 24, 2012

Travelog bermula....

Assalamualaikum semua...

Sebagaimana yg zino janjikan sebelum ini.. zino akan bercerita tentang pengalaman dan pengajaran yg di perolehi semasa lawatan sambil belajar di negara orang... walaupun pepatah mengatakan hujan emas di negara orang hujan batu di negara sendiri baik lagi negara sendiri.. itu zino setuju sangat dan tidak perlu di pertikaikan .. tapi apa apa kebaikkan yg berlaku di negara orang boleh menjadi pedoman kita dan apa apa yg tidak baik kita jadikan sempadan jangan sampai terjadi di ntempat kita.. 

Seperti juga travelog yg lalu zino bercadang membahagikan penceritaan ini kepada beberapa episod... ada beberapa episod telah pun berlegar2 di kepala dan ada juga episod yg masih samar samar... sama ada dapat di cerita atau sebalik nya... walau bagaimana pun perjalanan selama 5 hari di negara orang pasti menjadi satu kenangan yg tidak dapat di lupakan.. Pada awal nya zino hanya kenal sorang je ahli rombongan yg akan ke Chiang mai dan Bangkok.. siapa lagi kalau bukan ketua rombongan yg juga seorang tokoh yang zino segani , menjawat sebagai KSU di sebuah kementerian... yang lain lain tu masih tak tau siapa... dan dari mana.. ada satu salinan email memberi sedikit gambaran tentang lawatan ni tapi masih tiada gambaran jelas... tak pe lah nanti kita akan tahu juga tujuan dan matlamat lawatan ini... 

Episod macam mana tu ya... 
Anatara lain zino akan bercerita tentang kisah kisah berikut..

menjadi lebih Indah dengan kreativiti...
makanan sebagai produk pelancongan..
sepetang di taman Okid..
kerjaya anak seni...
Di dalam moden ada yg masih kekal sediakala.. 
Panda menjadi simbul persahabatan... 
Industri hiliran..
kreativiti menjadi duit...
karya seni keraf menjadi sumber pendapatan..
nun tinggi di awan..
adalah kah ini satu altenatif??
pasar borong yg sangat luas...
24 jam siap...

wah banyak nya tajuk !!! pegi nya baru lima hari.. insyaallah berikan zino sedikit sokongan anda bakal di hidangkan dengan pengalaman yg sedikit ini bila berada di tempat orang.. ada yg kata letak gambar banyak2... ada yg kata share lah pengalaman di tempat orang.. maka itu lah yg bakal berlaku.. setiap episod mesti ada cerita mesti ada gambar ... kita tutup mukadimah malam ni dengan gambar berikut... boleh tak??... gambar2 lain akan meyusul kemudian... 


jumpa lagi di episod berikut nya...




9 comments:

Zuhairi Zainal said...

alah... pendeknya entry... hehe...

lupekanje said...
This comment has been removed by the author.
lupekanje said...

seronoknya dpt bejalan2 di negara orang camni...ok...teruskan bercerita...

zino said...

Zuhairi..
sikit2 lama2 jadi bukit hehe

zino said...

accik..
tq nanti zino sambung..

Acik Erna said...

jangan baru satu dah rehat..he he..kang dah lupo episod satu baru nak mulo yang lain.

zino said...

Erna
tak bagi semangat langsung hehe

MOKCIK AZWA said...

comelnya panda.. hehehe

zino said...

azwa
dia orang kata Panda ni pandai show off bila orang ramai datang dia mula la buat aksi .. nanti bila masuk cerita panda boleh tengok hehe