Sunday, September 20, 2009

malam raya...

biasa nya malam raya zino dah berada di kampong... dua tiga hari sebelum raya pun dah ada di kampong,.. tapi kali ni malam raya kami masih di KL.. baru lepas ngajar fizah buat ketupat .. terkial kial je.. masa dulu zino belajar dengan memerhati kakak2 sepupu buat.. dok mengintai macam mana dia anyam daun kelapa tu..

alang di tugas kan menggosok baju melayu utk di pakai pagi esok , mula ingat nak sembahyang di masjid negara.. tapi rasanya kami akan bersembahyang di surau belakang rumah ni je.. tak payah nak susah susah bawa kereta , jalan kaki je..

mem dah masak rendang, ketupat ni entah bila nak masak.. rasanya macam tak sempat nak masak malam ni.. tadi pegi tunjuk lemang kat simpang depan tu.. tak bayak lima batang je.. masaalah juga bagi yg nak bakar lemang sebab sejak tengah hari tadi hujan.. merasa lah tadi makan lemang panas....

angah , kakngah dan baby qaisara ada bersama kami sekarang.. along pun dah sampai KL tapi tak sampai sini lagi.. pagi esok lah tu dia datang.. kata nya nak masak2 dulu kat rumah dia.. agaknya masing masing bzz di kampong halaman bersama keluarga dan sedara mara.. semuga hari raya anda semua meriah semeriah2nya...

sementara tu mari kita layan qaisara..... antara suka dan duka...hehe


video

6 comments:

cHeRyNa PiReS said...

"Sungguh cantik kain pelekat,
Dipakai orang pergi ke pekan,
Hari raya semakin dekat,
Silap dan salah mohon dimaafkan."

Selamat Hari Raya Aidilfitri.

--pasang hedpon nak dengar sora qaisara nieh...bestnye! :)

* sha sampai skang tak reti anyam ketupat...ehehe...

arsaili said...

salam eid ul fitri maaf zahir batin...apa menu istimewa?

Jard The Great said...

yeah! yeah! dah raya!

yginsaf4 said...

meriahnyerrr abang zino sekeluarga ghitewwww..

Zareda Norman said...

zino

malam raya tak serbu jalan TAR ker.. anak sedara zar kata semua baju tudung kuih raya lelong dengan harga runtuh

zino said...

zar
tak keluar pun zar...