Sunday, January 31, 2010

macam macam cerita..

Pagi semalam kami balik kampong.. tapi tak le pagi sangat sebab nak kena hantar fizah keje dulu.. sebelum balik tu singgah isi minyak selepas tol tu..lepas tu singgah pulak kat stesyen lagi satu nak keluarkan RM sikit.. masa kat hiway tu tengok adik je sorang kat belakang.. spontan tanya adik.. mana kakak.. ? dalam kepala ingat ada je kakak duduk kat belakang tu.. mem senyum je tak jawab.. aku mengong sekejap memikir hehe.. kakak baring agaknya kat krusi belakang nun.. mem kata .. adik tengok la abah adik ni.. kakak kan pegi kerja .. ooo lupo hehe adik pun nyampuk.. abah tu dah tua.. pasal tu lupa hehe..

kebetulan hari ni sepupu jemput ke majlis hari jadi anak sedara bujang yg besar panjang tu.. hari lahir yg ke duapulohsatu.. dah layak ngundi la ya hehe.. ada ke di pacak lilin sampai 21 batang.. penuh kek tu hehe.. acara memang meriah.. gelak ketawa adik beradik dan sedara mara yg mengusik birthday boy.. kakak sepupu den ni memang pandai masak.. so memang tak payah cakap la sodap sampai menjilat jari.. tapi biaso la den ni makan ciput je.. ayahanda di jemput utk membaca doa selamat...cerita bergambar dalam blog si erna

selepas makan kami ke rumah mem di LC.. memang dah lama tak menjengok rumah ni.. rumput yg di mesin dulu dah panjang balik.. lebih panjang dari sebelum mesin dulu.. kalau zino nak buat operasi mau berbulan juga nak habis tu.. so rasanya nak di racun dulu.. bila ada kelapangan nanti nak balik meracun pulak..sebelum tu kn cari ilmu meracun dulu..sementara tu mem mengemas di atas.. menyapu habuk dan taik cicik yg berlambak di lantai.. tak sempat nak mop pun.. cuaca sungguh panas.. sekejap dah rasa penat dan kehausan..

jam 6.00 kami dah balik semula ke KL.. janji dengan alang nak jemput dia balik.. selepas fizah balik kerja kami ke shah alam pulak.. biasa nya makan di sekitar sana.. dan biasa nya kami tau satu tempat je makan.. sejak zaman angah di shsh alam dulu asyik le makan di gerai yg sama hehe.. so malam tadi minta alang cari tmpat lain.. dia cadang ke seksyen 7.. rupanya kat sana penuh dengan pelbagai restoren.. perbagai jenama, pelbagai gaya dan citarasa lah agaknya.. semua restoren di penuhi pelanggan.. saya rasa 80% di penuhi student UiTM.. malam tadi terai di ulik mayang.. ok lah kot.. lain kali boleh terai restoren yg lain pulak...





6 comments:

Erna said...

abah lupo..sobab bolum baik domam tu..

zino said...

agak e.. hehe

SoFie NuR said...

seronoknye selalu gathering ngan sedara mara

zino said...

seronok bila dah ramai tu.. macam2 cerita keluar hehe

Zareda Norman said...

zino

bes berkumpul sedaro maro ni. Zar pun dah lama tak kumpul adik beradik.. huhuuhuh

silversarina said...

balik kampung memang selalunya ada je yang happening , nak-nak bila ramai berkumpul , bertmbah erat silaturahim InsyaAllah .