Monday, May 24, 2010

anak siapa kah?

kisah berlaku masa menjemput adik tadi..
zino hanya memerhati.. sambil tertanya tanya..


anak siapa agaknya dia..
harum semerbak cantik jelita
masih muda sungguh bergaya
hendak kemana memalam buta
bukan gaya nak pergi kerja
tiada beg di bawa bbersama
bukan juga gaya nak gerai di bawah sana..
pakaian sopan tak menjolok mata
tapi regi dan up todate gaya nya

anak siapa kah agaknya..
harunan di guna menusuk deria
one drop perfume ke punya angkara
atau tertumpah tidak sengaja
sehingga bau nya di kesan beberapa meter
kalau tak pandang pasti menjeling jua
seluruh lift semerbak jadi nya..

anak siapa kah agaknya..
lebih baik bersangka baik saja padanya
agaknya ibu bapa menunggu di kereta
terlewat turun kelabkabut jadi nya
pakaian sopan petanda baik orang nya
gaya terkini pilihan orang muda..

berjalan sorang cuma itu yg tak pekenan di mata
memalam pulak lagi le timbul syak wasangka
kalau anak kita tentu tak kasi can punya
kemana pergi dalam kawalan sentiasa
bila malam kefiew le jadi nya
duduk di rumah ada lah lebih baik utk nya..

dan apa pula komen anda ? hehe

14 comments:

aNIe said...

Hmmm...
bersangka baiklah kita...
mungkin nak kluar bersama keluarga...
tapi lambat pulak turunnya...
atau keluar dgn mak atau pak sedara
yang menanti di bawah sahaja...
kerna dilihat pada sopan gayanya...
pasti baik juga tujuannya...

bArdbOO said...

waa....zino sudah bermadah pujangga...branie budak tu jenjln sorang2 malam2...skrgni bahaya la..

Pak Ngah: said...

:: entri bermakna, jangan2 puteri bunian moden yang menyamar rupanya.. hehe..

anymz said...

kenapa zino tidak bertanya
wah! seram sejuk saya jadinya
memikirkan jikalau itu adalah anak dara kita.
berjalan malam di tengah kota

MOKCIK AZWA said...

air yang tenang jangan disangka takde buaya
pakaian yang sopan boleh menutup kerakusan
seperti berlaku khabarnya di flet hijau putrajaya
bertudung litup hanya lakonan teman lelaki menyusup masuk dalam diam

sungguh menakutkan senario zaman moden
berdoa kita mudah2an zuriat kita terpelihara dari godaan

KAMATO said...

moga keluarga kita dilindungi

Zareda Norman said...

mungkin anak pontianak kot.. hehheheh

ciK LyndaWawa igUana said...

ya..pakcikk sudah bermadah pujangga..yeah...

Mak Su said...

ewah ewah abang ngah..... ;)

elok ler anak sapa tu, dok kat umah jer.... dengar tu nasihat tu...

© Elee Mardiana said...

Bukan orang kot, Zino? He he he... saya sokong Kak Anie. Always.

zino said...

anie
sebaiknya bersangka baik saja..

bardboo
saja mencuba hehe

pakngah
alamak.. nasib baik hehe

anymz
agar mereka mendengar kata org tua..

azwa
harap di elakan keluarga kita macam tu

kamato
amin..

zar
oo tak mungkin hehe

wawa
boleh ke? hehe

maksu
tak berani nak tegur anak orang hehe

elee
tengok malam ni jumpa lagi tak hehe..

thunbergia said...

nak gi interview agaknya, hehehe

zino said...

thunbergia..
boleh jadi juga tu..

cHeRyNa PiReS said...

uncle...dulu sha pon macam nieh. org tanya anak siapalah yang balik malam...wangi2...

sha kata,"sha balik kerja..."

org senyum sinis je. maklumlah...lepas maghrib keluar, lepas subuh baru balik.

tp kami serumah semuanya kerja tak menentu...

seorang kerja di bursa saham..
seorang kerja financial consultant utk rakyat asing yang waktu siangnya waktu malam kita...
seorang lagi quantity surveyor yang berjalan di merata malaysia. travel waktu malam utk sampai destinasi tepat waktunya.

tak baik buruk sangka tau:)